Are rost să vinzi cuiva care nu vrea să cumpere?

Una din cele mai faine experiențe pe care le-am încercat până acum a fost săritul cu parașuta.  

 

Senzația aia de free fall și adrenalina sunt ceva ce nu o să uit niciodată.  

 

Doar amintirile din acea zi îmi trimit furnicături în picioare și mă fac să vreau să repet experiența. 

 

După ce am sărit, am început să vorbesc cu niște prieteni apropiați despre cum a fost. 

 

Iar reacția unui amic a ieșit în evidență. M-a întrebat: 

 

”Ai verificat câte accidente și câte persoane au murit de la saltul cu parașuta?” 

 

I know, e o întrebare super legit.  

 

Și nu… nu verificasem 😅  

 

Eu doar voiam să sar cu parașuta. Eram clientul ăla care știe ce vrea și caută soluții. Nu aveam nicio obiecție, eram pregătită. 

 

În schimb, amicul despre care am menționat e genul de persoană la care poți să stai în cap să-i vinzi, să argumentezi orice obiecție și să vorbești de sute de beneficii la saltul cu parașuta… 

 

Dar el ar prefera să mănânce crengi de copaci decât să sară. 

 

Întrebarea e următoarea:  

 

Ar avea sens să-i vinzi saltul cu parașuta unei astfel de persoane? 

 

Personal, nu cred că ai reuși. Sau dacă ai reuși, ai depune un efort uriaș, care înseamnă timp și bani.  

 

Resurse pe care le-ai putea folosi mai eficient, axându-te pe oameni mai ușor de convins. 

 

Și mai important, dacă vrei să vinzi unei astfel de persoane, ai folosi mesaje care NU conving oamenii dornici să cumpere.  

 

Ai repeta mesaje din aria safety (ceea ce, într-o anumită măsură, e normal ofc).  

 

Dar mi-e greu să cred că oamenii cumpără saltul cu parașuta pentru că e safe – ci mai degrabă pentru experiență, senzații tari și adrenalină. 

 

Produsele și serviciile tale nu sunt pentru toată lumea. Și e ok.  

 

Subiectul emailului a venit de la o postare de pe un grup, unde cineva a întrebat cum ai vinde un hike cu ghid unei persoane care urăște hike-urile și nu vrea să facă asta.  

 

Simplu, nu i-aș vinde. Aș merge către persoane care vor să facă asta. Sau maximum au câteva obiecții care merg argumentate. 

 

De ce să faci push la o persoană care urăște ce vrei să-i vinzi?  

 

Mai ales că vorbim de o experiență. Imaginează-ți că tu ești ghidul hike-ului, ai un grup de 4-6 persoane, iar în acel grup e un Grinch care strică starea celor din grup.  

 

Mi se pare mai degrabă o pierdere că l-ai convins pe Grinch să vină în ceva ce nu vrea decât o reușită. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *