Dicționar explicativ al colaborărilor cu alți copywriteri

O chestie pe care o fac în call-uri cu potențialii clienți e să întreb dacă au mai lucrat cu alți copywriteri până acum.  

 

Ca să știu de ce nu mai lucrează împreună. Ce a mers ok și ce n-a mers. 

 

Și ieri, făcând o analiză fulger a lucrurilor pe care le-am tot auzit despre copywriteri în call-uri, mi-am dat seama de un lucru.  

 

Majoritatea oamenilor care s-au plâns de ei au fost cei mai problematici clienți. Nu zic că asta e o regulă general valabilă, ci așa s-a întâmplat în call-urile pe care le-am avut eu. 

 

De exemplu: 

 

”Copywriterul nu e disponibil când am nevoie.” 

 

So far, asta s-a tradus în clienți care cer lucruri peste noapte, schimbă strategia în ultima secundă și nu se organizează din timp.  

 

Vor un copywriter full-time, dar nu vor să angajeze. Iar dacă vor un freelancer full time, nu sunt dispuși să plătească atât de mult. 

 

”Nu-mi place cum scrie. Îmi tot trimite texte cringe*.” 

 

Mare parte din clienții care au spus asta nici nu știau cum ar vrea să arate un text final, ca să dea niște exemple.  

 

Feedback-ul lor e ”nu-mi place, dar nu știu exact ce”. Și când îi ceri câteva exemple de ce i-ar plăcea sau să-ți puncteze exact ce nu le place, spune că nu știi să primești un feedback 😅 

 

*Aici am cunoscut și clienți care, pe bună dreptate, aveau motive să nu fie mulțumiți de texte. Sunau ca niște reportaje la știri, nu un text scris de la om la om. 

 

”Copywriterul nu știe să primească feedback și textele mele performează mai bine.” 

 

Iar când ceri niște exemple de texte să-ți arate ce a mers mai bine, nu-ți mai trimite sau spune că nu a performat chiaaaar așa bine.  

 

”Nu era ce aveam nevoie. Vreau pe cineva de la zero, fără experiență în nișă, ca să-l pot învăța cum trebuie.” 

 

Adică vrei pe cineva care nu se îndoiește de metodele tale de promovare și face cum spui tu.  

 

Nimic în neregulă cu asta dacă persoana chiar știe ce face. Din contră, poate fi un win-win de ambele părți. Dar până acum, la cei pe care i-am cunoscut și au zis asta nu s-a aplicat. 

 

Astea-s doar câteva exemple.  

 

În schimb, clienții care au încheiat colaborări cu copywriteri și au vorbit de bine despre ei au fost la rândul lor clienți foarte ok.  

 

Se vedea că știau cum să se comporte cu un colaborator. Se vedea că acceptau sugestii și chiar te încurajau să vii cu ceva. Și puteai vorbi deschis cu ei. 

 

Practic, genul de clienți cu care ți-ar plăcea să te vezi și în timpul liber.  

 

Până acum, mai mult puneam întrebarea despre cum a fost colaborarea de dinainte ca să știu ce așteptări are clientul.  

 

De acum mă gândesc să o introduc ca întrebare de filtrare a proiectelor pe care le iau. 

 

Nici copywriterii nu sunt sfinți. Cunosc cazuri care au fugit de pe proiect în toiul lansării și au lăsat clienții fără materiale.  

 

Sau care spun că fac ei textele, dar dau la alții mai începători și apoi se laudă că textul e scris 100% doar de ei.  

 

Nu-i nimic doar alb sau negru. Dar dacă niște tipare se tot repetă, există un motiv în spate.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *