Dezavantajul recomandărilor

”Mai am un client pentru tine, cand poti incepe cu ea?” îmi trimite mesaj pe whatsapp un client. 

 

”În aprilie pot, că renunț la un client atunci,” îi răspund după ce-mi verific calendarul. 

 

”Si cati crezi ca mai poti lua pe langa ea?” 

 

”Niciunul :)) Sunt full acum, cel puțin până în august nu mai pot lua nimic.” 

 

”Deci iti merge bine. Credeam ca ai loc de mai multi clienti. Cand te mai eliberezi, scrie-mi.” 

 

Înțeleg de ce se miră că am calendarul plin deja.  

 

În februarie s-a încheiat un proiect aproape full-time. Pe cât de brusc s-a încheiat acel proiect, la fel a venit și un val de clienți :)) 

 

Probabil unul dintre motivele pentru care se miră e că nu mă promovez activ ca să iau clienți.  

 

Asta pentru că prefer să mă bazez pe recomandări.  

 

Dar nu, emailul ăsta nu va fi să-ți spun că mamă ce faine sunt recomandările.  

 

Și cei care zic că ești fraier dacă te bazezi pe ele și ai nevoie de X, Y, Z ca să câștigi clienți de fapt te mint. 

 

So far, recomandările mi-au adus majoritatea clienților. Și acum îmi aduc constant clienți, fără să le cer activ. Au venit de la sine de la clienți mulțumiți și marketeri. 

 

Dar nu sunt singura metodă de a lua clienți care merge.  

 

La mine a mers cel mai bine și prefer metoda asta, fiindcă se bazează pe ceva ce pot eu controla: să fiu un copywriter bun pentru clienții mei și să mă asigur că sunt mulțumiți. 

 

Dar până să ajung să mă axez doar pe recomandări, am încercat și alte metode.  

 

1. Pitch direct pe anunțuri de colaborare – a mers o perioadă.  

 

Doar că trebuia să caut anunțuri ok, nu anunțuri care vor 5 roluri diferite de la o persoană. Plătită cât un rol. Asta îmi lua mai mult timp decât voiam să dedic. 

 

2. Să ofer niște texte gratuite la afaceri și pe baza lor să vadă dacă vor să lucrăm împreună.  

 

Am luat un client din 5 așa, când n-aveam cine știe ce experiență. Acum n-aș mai face asta. 

 

3. Să ofer un walkthrough cu problemele existente în texte și ce aș îmbunătăți dacă lucrăm împreună.  

 

N-am luat niciun client, deși cunosc cazuri la care a mers asta. 

 

Mesaje la rece n-am testat, pentru că nu mă atrage metoda. Dar și aici cunosc persoane care se bazează pe asta. 

 

Dintre toate, cu recomandările am avut cele mai bune rezultate. Și ce-mi place e că nu trebuie să fac nimic extra, doar să-mi fac treaba bine.  

 

Dar și astea au dezavantaje. La început nu sunt constante.  

 

Deci nu e o idee foarte bună să te bazezi doar pe ele la început, ci mai degrabă ai putea să le îmbini cu altceva.  

 

Abia când ai un flux constant de clienți care vin din recomandări, poți să renunți la varianta care fie îți consumă prea multe resurse, fie nu-ți place.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *