Ce se poate ascunde în spatele unor întrebări

Cât am fost la facultate, am făcut voluntariat în ceva asociație formată de studenții de la farmacie. 

 

Și în anul 5 am vrut să fiu voluntar la Orientation Day.  

 

Orientation Day e ziua în care bobocii vin și întreabă cei din ani mai mari diferite lucruri despre materiile din facultate. Cum sunt profesorii. Unde au laboratoare și cursuri etc. 

 

Din păcate, am avut instrucțiuni clare că n-avem voie să urlăm la ei să fugă cât îi țin picioarele și să aleagă altă facultate. 

 

Așa că m-am resemnat doar să le răspund la întrebări. 

 

Stăteam cu o colegă la o masă, așteptând să se apropie grupul de boboci de noi.  

 

Deja îmi frecam palmele, îmi întindeam gâtul și mă pregăteam să mă asalteze întrebări. I was hyped, chiar eram curioasă să cunosc viitoarea generație la farmaciști. 

 

Doar că… n-au fost deloc întrebările la care m-am așteptat.  

 

”Câte absențe pot să fac la laboratoare?” 

 

”Cât costă să refaci un laborator dacă ai lipsit?” 

 

”Cum se îngheață un an de facultate?” 

 

”La care prof n-are rost să merg la curs?” 

 

”La ce materie poți copia la examene?” 

 

Eu și colega mea ne uitam la alta, sperând că una dintre noi știe răspunsurile.  

 

Dar n-am știut ce să le spunem la mai bine de 3 sferturi din întrebări. Nici eu și nici ea n-am fost în situațiile astea.  

 

Și nu numai noi am avut ghinionul ăsta. Și restul colegelor au avut cam aceleași probleme. 

 

Doar după întrebările primite de la ei, puteam pune pariu că jumătate se vor lăsa de facultate până în anul 3. 

 

Pentru că întrebările pot fi un indicator bun la ce să te aștepți de la acea persoană.  

 

Inclusiv într-o colaborare pe copy, ce întrebări primești te pot ajuta să realizezi niște lucruri înainte să bați palma. 

 

Dacă primul lucru pe care îl întreabă un lead e cât costă un anumit tip de text, fără să-mi dea alte indicații, cel mai probabil e genul de client care vrea cel mai mic preț. 

 

Dacă întreabă câți bani face el doar din postări social media organice în prima săptămână de colaborare, știu că va fi un client problematic și nerealist. 

 

Dacă cere o reducere la preț în contextul în care el învață pe alții cum să-și valorifice timpul și munca… probabil nu e singurul lucru care nu se pupă pe proiect 😅 

 

Fii atent la ce întrebări îți spune clientul. Te pot ajuta să descoperi din start niște lucruri despre cum gândește și cum ar fi să lucrezi cu el. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *