De ce trimit copywriterii texte în Google Docs

Dimineața asta am citit o postare, în care cineva spunea că înnebunește atunci când writerii (de copy, content sau orice altă formă) distribuie linkuri cu exemple de texte în Google Docs, în loc de site-urile clienților. 

 

Pentru că pe site poate vedea clar cu ce brand lucrează. 

 

În Google Docs oferi prea puțin context. 

 

Well, și eu folosesc tot Google Docs pentru portofoliu și exemple de texte.  

 

Și am motive întemeiate să fac asta: 

 

1. Am avut proiecte în care textul arăta mult mai bine formatat în Google Docs decât pe website. 

 

De exemplu, în 2022 am avut un proiect în care lucrasem vreo săptămână la pagina de vânzare. Cerusem și feedback de la 2 strategi pe ea, ca să mă asigur că e bine gândită.  

 

Și acum consider că e printre cele mai bune pagini de vânzare scrise de mine.  

 

Când am primit linkul cu pagina încărcată în site, îmi venea să plâng. 

 

Arăta ca naiba. Nu te încuraja deloc să citești. Erau niște artificii și efecte ici colo, iar textul era foarte greu de citit.  

 

Ăsta e un singur exemplu, însă am mai multe. 

 

Așa că prefer să menționez brandul pentru care l-am scris și să pun exemplul de text în Google Docs.  

 

2. Colaborările se pot încheia și vine altă persoană să facă ceva diferit față de ce am făcut eu. 

 

Poate chiar decide să modifice acel text de pe site, din diverse motive. 

 

Textul din Google Docs îl modific doar eu.  

 

Și personal nu cred că trebuie să scoți un text din portofoliu doar pentru că nu-l mai folosește un client. 

 

Asta ar însemna că ar trebui să scot toate exemplele de emailuri atașate pentru că pe multe dintre ele le-am folosit o singură dată 😅 

 

3. Din diverse motive, clientul nu ascultă indicațiile și modifică textul fără să te anunțe. 

 

Eu nu stau zilnic să verific dacă linkurile din portofoliu s-au modificat sau nu.  

 

Poate clientul decide că vrea să schimbe ceva în pagină cu care n-aș fi de acord și n-are sens, iar eu arăt unei persoane că ăsta este text scris de mine. 

 

Mai degrabă asta mi-ar afecta credibilitatea decât dacă trimit un link de Google Docs în loc website.  

 

I rest my case here. 

 

Acum, asta nu înseamnă că trimit 10 linkuri cu exemple de text și atât. Iar pe baza asta decide clientul dacă lucrează cu mine sau nu. 

 

Fiecare text vine și cu context (unde e cazul). 

 

Menționez când l-am scris, ce scop avea și, dacă era parte dintr-o lansare, cum a mers lansarea per total. 

 

Iar dacă persoana încă are dubii, eu îi încurajez să vorbească direct cu clientul pentru care l-am scris. Ca să-și facă o idee de cum e să lucreze cu mine direct de la sursă. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *