So far, până astăzi, pe lângă ce fac în newsletterul meu, lucrez cu clienți care:
1. Fac minim 3 newslettere pe săptămână (și o parte trimit aproape zilnic emailuri)
2. Au nevoie constantă de texte de ads
3. Au nevoie de texte pe același subiect, dar rescrise în mai multe feluri
Majoritatea sunt clienți cu care lucrez de minim 1 an.
Și o întrebare care mi s-a tot pus, în special la clienții care trimit aproape zilnic emailuri, e cum pot veni cu atâtea idei noi.
Cuz let’s be honest, nu e mereu ușor să vii cu idei de content zilnic.
Dar practica ajută 🙂
Să vii cu idei noi e la fel ca scrisul – cu cât scrii mai mult, cu atât devii mai bun în timp.
Cu cât încerci să vii mai des cu idei noi, cu atât va deveni mai ușor.
Personal, nu cred că trebuie să te dai peste cap de două ori ca să vii cu idei ce reinventează roata.
Pentru că idei există în aproape tot ce faci, trebuie doar să știi cum să le găsești pe alea care au potențial.
De exemplu:
1. Chestiile pe care le faci în practica ta – ai lucrat cu X și ai avut situația Y.
Dacă lucrezi în domeniu, e simplu să găsești situații din astea.
2. Filmele îți pot da idei bune de content, chiar dacă nu le urmărești cu scopul ăsta. La fel și cărțile.
3. Conținutul creat de alte persoane, atâta timp cât vii și cu ceva de la tine.
Găsești un articol de blog care îți place, zici ce-ți place și adaugi ceva input de la tine. Sau invers, spui cu ce nu ești de acord și de ce.
4. Mergi la direcțiile inițiale de conținut pe care le-ai stabilit cu clientul și caută în aria aia idei.
Lucrez cu un client care în content vrea să folosim povești inspiraționale.
Dacă rămân fără idei, asta caut pe Google până găsesc ce am nevoie. Sau dacă citesc o carte cu asta, îmi fac un semn la un exemplu din acea categorie și revin acolo.
5. Research-ul clasic în domeniu – chiar dacă scrii de mult timp despre ceva, încă poți găsi subiecte pe care să le abordezi diferit.
Idei sunt peste tot, unele mai bune ca altele.
Problema principală pe care o văd aici e că poți să pierzi mult timp, încercând să alegi una. Sau îți storci creierii, așteptând să vină ”sclipirea de moment”.
Pe mine m-a ajutat să-mi dau un timp limită să găsesc o idee, ca apoi să o aleg pe cea mai bună și să trec la scris.
Și în loc să stau 2 ore în fața ecranului fără nicio idee, îmi dau un timp maxim în care pot veni cu una și apoi să o dezvolt.
Unele idei ies mai bine ca altele. Which is fine, nu poți avea zilnic idei demne de Oscar.
Dar atâta timp cât îți antrenezi creierul să fie pe fază când dai de o idee cu potențial, ieși mai câștigat decât dacă stai o zi întreagă căutând acea ”groundbreaking” idee.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc