Acum 2-3 săptămâni am avut niște probleme cu somnul.
Deși dormeam 7-8 ore, mă trezeam obosită și mă mișcam ca melcul primele ore.
Și am început să caut mai multe informații despre asta.
Am dat peste o aplicație faină despre somn (Sleep Cycle), care oferea și un curs despre calitatea somnului, trimis pe email.
Ieri am primit un newsletter de la ei, în care spuneau asta:
”If you feel rested, you probably are. Don’t stress out on the hours of sleep you need.”
Vorbea despre mitul că ai nevoie de 7-9 ore de somn ca să fii odihnit. Iar dacă dormi mai puțin, înseamnă că nu-i ok.
Apoi menționează că atâta timp cât dormi minim 5h 30min, te simți odihnit și ești suficient de sharp ca să faci toate task-urile zilnice normale, înseamnă că ești odihnit.
Nu contează că ai dormit 9 sau 6 ore. Ci rezultatul orelor dormite: ești sau nu odihnit și poți să faci activitățile zilnice.
Același lucru îl poți aplica și în copy.
Dacă ai un text care a stârnit niște reacții în oameni, înseamnă că ai făcut ceva bun acolo.
Chiar dacă nu-i cel mai bun titlu posibil.
Chiar dacă nu e cel mai scurt și straight to the point text.
Chiar dacă nu e cel mai persuasiv copy din lume.
Chiar dacă nu ai cine știe ce cunoștințe de copy.
Dacă a adus niște reacții din partea oamenilor, ai primit reply-uri, ai câștigat clienți noi sau vânzări, înseamnă că ai făcut ceva bun acolo.
Și am un exemplu foarte fain pentru asta.
Este un brand din România pe care îl urmăresc. Luna trecută au avut o postare, în care au povestit că au fost respinși de un lanț de supermarketuri.
Voiau să vândă produsele lor în magazine fizice și acel supermarket i-a respins, fără să le dea un motiv clar.
Postarea aia avea atunci vreo 520 de reacții, 130 de comentarii și 19 shares (și pot pune pariu că le-a crescut bine și traficul pe website).
Ca text, nu pare să fi fost scrisă de un storyteller care să fi structurat povestea înaintea, sau de un copywriter.
Dar a stârnit niște reacții.
A fost o postare emoționantă, axată pe nedreptate și încheiată pe un ton inspirațional.
Dacă o trimiți unui copywriter pentru un feedback, cel mai probabil ar schimba mai bine de 50% din text.
Dar dacă și-a atins obiectivul, nu mai contează ce zic bunele practici.
Atâta timp cât nu au lovit o pisică sau n-au făcut nimic înșelător în spate când au scris mesajul, e un text bun, care și-a îndeplinit scopul.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc