Visul oricărui freelancer când vine un proiect nou

”Deci, e vorba de un proiect bine plătit. Trebuie să începi de mâine și e nevoie zilnic de materiale, la foc automat. E nevoie de full focus până în iunie, când e gata. Te interesează?” 

 

Așa sună un mesaj pe care l-am primit în weekend, când am fost în Cluj într-un mini concediu. 

 

Și te întreb pe tine acum: 

 

Cum poți rezista la proiectul ăsta mega tentant, prezentat atât de convingător, super organizat și atât de neurgent? 

 

Cum să nu-ți sclipească ochii ca Snickers când primește carne fiartă la un proiect așa fain sumarizat, care are nevoie de tine de mâine, chiar dacă tu habar n-ai nimic de nișa aia, și clientul vrea materiale la foc automat? 

 

Doamne, ăsta-i visul oricărui freelancer, îți zic io.  

 

Să vină un proiect urgent, ca să lase totul deoparte și să stingă incendii de dimineața până seara.  

 

Cui îi pasă de clienții actuali, care dau constant volum de muncă, sunt organizați și îți respectă timpul. Sau de calendarul meu frumos planificat cu task-uri și timpul liber pentru alte proiecte personale. 

 

Fork it, asta-i ȘANSA MEA! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…  

 

Sau nu? 😅 

 

Lăsând caterinca la o parte, chiar sunt curioasă ce e în mintea persoanelor care așteaptă până pe ultima sută de metri să caute un copywriter. 

 

Și apoi vin cu urgențe și mesaje de genul.  

 

Deja e al doilea de tipul ăsta primit în mai puțin de o lună.  

 

Personal, îmi place să cred că sunt o persoană organizată. Și n-am pretenția ca toată lumea cu care lucrez să fie așa.  

 

Dar nici să vii cu un teanc de task-uri zilnice de care ai nevoie la foc automat nu e ok.  

 

Eu am refuzat proiectul.  

 

Nu-mi neglijez clienții și proiectele actuale din cauză că altă persoană a lăsat pe ultimul moment o parte importantă din promovarea lui. Și îmi cam place să nu renunț la somn pentru câțiva bani extra. 

 

Nu vreau să susțin și să încurajez genul ăsta de colaborări și comportamente. 

 

Ai nevoie de un copywriter? Apăi contactează-l cu măcar 2-3 săptămâni înainte să ai nevoie de texte.  

 

Majoritatea lucrează cu mai multe proiecte. Nu stă nimeni în genunchi și se roagă ca X-ulescu să coboare din ceruri și să ceară la foc automat texte. 

 

Maximum dacă ai noroc să prinzi pe cineva mai la început, care are timp liber.  

 

Dar dacă ai și pretenția să fie cineva cu câțiva ani de experiență, atunci și copywriterul ăla are pretenția să vii puțin mai din timp către el.  

 

Și să-l mai lași și să respire când fuge dintr-un Google Docs în altul. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *