În septembrie și octombrie am avut o colaborare mai… dificilă, deși e puțin spus.
Clientul era obsedat de detalii, exagera multe afirmații și voia totul gata peste noapte.
Dacă pe proiect nu era implicat alt client, cu care mă înțeleg foarte bine, și agenția lui de marketing, renunțam după prima săptămână.
De ce?
Pentru că am avut de lucru la un ghid, în care au apărut 4 cuvinte scrise greșit, probabil din cauza autocorectului designerului (documentul unde am lucrat eu și alt copywriter n-avea acele greșeli).
Și pentru acele 4 cuvinte scrise greșit, ne-a tăiat 200 de euro din plată.
Yup, ai citit bine. Nu-i niciun zero în plus și n-am scris greșit valuta.
Iar motivul pentru care s-a supărat așa tare pe acele cuvinte greșite e că ”îi stricăm brandul personal”.
Dar bineînțeles că atunci când făcea el greșeli gramaticale în textele sale, nu era o problemă.
Fast-forward în noiembrie, după ce am încheiat colaborarea, același client a făcut o gafă foarte mare din dezinformare.
Iar acea gafă a ajuns destul de virală, făcându-l să stea puțin departe de mediul online până când se liniștesc lucrurile.
Acum, dacă mă urmărești de mai mult timp pe email, știi că mie personal nu mi se pare o tragedie când îți scapă un cuvânt scris greșit.
Suntem oameni. Se poate întâmpla oricui.
În 2 luni, nimeni nu o să-și amintească faptul că ai scris un cuvânt greșit într-un text.
O să-și amintească topicul, dacă i-a plăcut și a rezonat cu ce ai spus.
În schimb, când zici anumite lucruri serioase, fără să-ți bați capul să dai un scurt search pe Google… apăi alea nu se uită așa ușor.
Din contră, mai degrabă aș respinge un brand personal pentru asta, decât dacă a făcut o greșeală gramaticală.
Așa că, în loc să te axezi pe detalii irelevante care se uită ușor, mai bine asigură-te că faci puțin de research înainte să spui ceva important.
Ce zici s-ar putea să-ți distrugă puțin mai mult brandul personal, dacă induci în eroare omul. Mai bine concentrează-ți energia pe asta.
Cum spui și dacă ai o greșeală în text… contează mai puțin.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc