Am fost ieri cu o prietenă la un local din centru și, când am dat să plecăm, am făcut semn chelneriței să ne aducă nota.
Ea a venit la masă, ne-a întrebat cum vrem să plătim, apoi ne-a pasat un mic fluturaș cu un cod QR.
”Vă aduc nota în 2-3 minute. Între timp, dacă vreți, puteți să ne lăsați o recenzie?
Scanați codul și scrieți cum a fost experiența voastră aici în vreo 3-4 rânduri. Nu durează mult și, dacă nu aveți idei ce să scrieți, puteți menționa despre local, cum a fost servirea, băuturile etc.”
Bineînțeles că am acceptat, mai ales că chelnerița (și localul în sine) a făcut ceva bun procedând așa:
1. A simplificat mult modul de a lăsa un review.
Până acum, în mai toate locurile în care am fost și ne-au cerut o recenzie, spuneau să intrăm pe Google, să căutăm localul și să scriem acolo părerea noastră.
Asta de obicei după ce plecam deja din local.
Deși de cele mai multe ori lăsam, uneori pur și simplu uitam.
Chelnerița ne-a cerut să scriem recenzia până ne aduce nota. Nu să facem asta după ce plecăm.
Ne-a dat un cod QR de scanat ce ne-a dus direct către website. Și ne-a dat și indicații despre ce să scriem, în caz că nu avem idei.
Plus că ne-a asigurat că durează puțin și nu trebuie să scriem un roman, ci doar câteva rânduri.
2. Ne-a cerut părerea imediat.
Am fost mulțumite de ciocolatele calde. Atmosfera a fost faină, deci ne era ușor să lăsăm un review la cald.
Dacă ne întreba peste 5 luni despre asta, probabil și uitam că am fost acolo. În cazul lor, ajută să ceri opinia pe loc.
În unele contexte, e bine să mai aștepți să ceri o recenzie.
Poate durează mai mult să vezi rezultate sau vrei și niște păreri mai raționale, nu doar hype de moment.
Deci dacă clientul tău se plânge că nu prea obține recenzii și vrei să-l ajuți cu asta, ai aici câteva moduri prin care poți simplifica procesul ca să crești numărul lor.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc