Cum să setezi așteptări apropiate de realitate

„Nu, eu nu mă mai uit la așa ceva.” zice Constantin, uitându-se în stânga lui și evitând o fază din serialul cu Jeffrey Dahmer. „E prea mult.” 

 

„Tu știi cine a fost Jeffrey Dahmer, nu? Adică știi cât de cât povestea lui.” 

 

„Da… dar nu mă așteptam să arate atâtea detalii. Voiam ceva mai light.” 

 

„Te așteptai la ceva mai light într-un serial despre viața unui criminal în serie?”  

 

Când vine vorba de filme, cărți și seriale despre criminali în serie sau alte tragedii, e normal să fie disturbing.  

 

Dacă ar fi despre panseluțe și floricele pe câmpii, înseamnă că serialul a dat-o foarte rău în bară. Sau e parodie.  

 

Să ai așteptarea ca un serial despre criminali să fie light e ca și cum te aștepți ca, într-un film horror, fantoma să fugă după grupul de adolescenți ca să-i îmbrățișeze și să se țină de mână. 

 

Deja când vezi topicul de criminal în serie, ar trebui să ai așteptarea că e ceva ce-ți poate întoarce puțin stomacul pe dos.  

 

Același lucru se aplică și în cazul freelancerilor. 

 

Dacă cineva spune că e copywriter, ar trebui să te aștepți să facă copy.  

 

Nu FB Ads, Google Ads, design, SEO sau email marketing.  

 

Sunt și freelanceri care oferă 2 sau mai multe servicii.  

 

Dar dacă în portofoliu sau la profil scrie că e copywriter, ar trebui să te aștepți la texte din partea lui. Restul pot fi bonusuri. 

 

În primul an când căutam clienți, majoritatea anunțurilor peste care dădeam spuneau că au nevoie de copywriter.  

 

Iar la cerințe erau multe lucruri ce nu țineau de copy. Ci mai degrabă de un one-man show.  

 

Aici e și vina freelancerilor din piață, care acceptă să le facă pe toate. Și creează așteptarea că ăsta e normalul.  

 

Dar dacă mă uit la un ”job normal”, fratele meu de exemplu care-i programator, el se ocupă doar de coding și verifică ce fac juniorii.  

 

Din câte știu nu se ocupă de ștersul geamurilor clădirii, de design sau de HR. Se ocupă de rămurica lui. 

 

Știe basicul în ștersul geamurilor, design și HR, dar nu se ocupă de asta. 

 

La fel cum și în cazul freelancerilor îi ajută să înțeleagă celelalte domenii de marketing, dar nu să devină experți pe toate.  

 

Același lucru se aplică și în cazul așteptărilor clienților cu privire la rezultate. 

 

Când vezi în piață numai promisiuni că devii bogat la Bill Gates dacă lucrezi cu X sau Y, mulți antreprenori vin la freelanceri cu așteptări nerealiste.  

 

Vor să aibă milioane de euro în vânzări. Dar bugetul de marketing e mai mic decât banii de buzunar al unui copil de liceu.  

 

Atunci ține de tine să setezi așteptări realiste. 

 

Iar dacă clientul nu înțelege și tot pe a lui o ține, mai bine cauți alt client. Altfel riști la finalul lunii să dea vina pe tine că nu are el vânzări și afacerea e un fail. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 72 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: Jeffrey Dahmer 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „Jeffrey Dahmer” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *