Cum să nu-ți mai autosabotezi lansările

Citisem la un moment dat că îți dai seama dacă ai o echipă faină atunci când te aduce cu picioarele pe pământ. Și îți spune că ideea ta nu-i cea mai bună. 

 

De exemplu, dacă vorbim de lansări de cursuri, există situații în care antreprenorul vrea să lanseze ceva peste noapte.  

 

Noul curs pe care vrea să-l lanseze e aproape gata. Mai trebuie ici colo făcute niște chestii tehnice. 

 

Dar în rest e good to go.  

 

Problema? 

 

Poate cursul e gata. Dar asta nu înseamnă că partea de marketing și audiența ta sunt pregătite. 

 

Când decizi să lansezi ceva în 1-2 zile de când ți-a venit ideea, practic te autosabotezi singur.  

 

1 la mână, funnelurile și comunicarea vor fi șubrede.  

 

Pentru că în 2 zile n-ai cum să faci o pagină de vânzare bună, să gândești poziționarea, să faci research de competiție și să găsești cum te poți diferenția.  

 

Și pe lângă pagină, mai ai de scris și vreo 5-10 emailuri, în funcție de cât durează lansarea. 

 

Hai să spunem totuși că ai mai mulți copywriteri în echipă și reușești să faci materialele relativ decente.  

 

Acum vine a doua parte: audiența e pregătită de lansarea ta?  

 

I-ai anunțat din timp că lucrezi la un curs nou? Le-ai trezit interesul să afle despre ce va fi? 

 

Dacă în 2 zile ți-a venit ideea și trimiți 1-2 emailuri că lansezi un curs nou nu e suficient 😅 

 

Și când vii cu primul email care anunță că deschizi înscrierile, adică unul din emailurile pe care chiar tre să te chinui să-l scrii prost ca să nu aducă niște clienți, observi că: 

 

1. Vin reply-uri de la oameni confuzi, că nu știu despre ce e vorba 

 

2. Vor fi câțiva oameni foarte engaged care vor cumpăra  

 

3. Mare parte îți vor ignora emailurile, pentru că n-au de unde ști că ce ai lansat tu e pe interesul lor (asta își dau ei seama din comunicarea din prelansare) 

 

De aceea e bine să mai pui și frână la impulsuri și idei de moment.  

 

E faină adrenalina aia și sentimentul că faci ceva.  

 

Dar demoralizarea după ce vezi că vânzările sunt foarte slabe lovește ca sevrajul în cazul persoanelor dependente de droguri.  

 

Echipa ta nu e nașpa că îți zice că nu-i o idee bună. Nu înseamnă că nu-ți înțeleg viziunea.  

 

Ci înseamnă că ce vrei tu implică multă muncă degeaba. Iar așteptările sunt nerealiste.  

 

Nu moare nimeni dacă amâni 2-3 săptămâni până lansezi. Singura consecință la amânare va fi că rezultatele vor fi mai bune.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 67 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: șubred 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „șubred” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *