Cât de mult contează intenția când ești rănit?

„Friendly fire?! Ăăăă… adică foc prietenos?” îl întreb pe Constantin după ce-mi spune expresia de azi. 

 

„Da, exact.” răspunde, în timp ce se joacă cu Snickers pe canapea. 

 

„Adică… un foc care te arde, dar cu empatie?”  

 

„Nu. Expresia se folosește în armată, când cineva împușcă un aliat din greșeală. Ăla e un friendly fire.” 

 

„Păi de ce se numește așa? Tot împușcat ajungi. Cu ce te încălzește dacă a fost intenționat sau nu?” 

 

În marketing, friendly fire îl văd ca pe un echivalent la overpromising și scarcity exagerat. 

 

Tu poate nu ai intenții rele la mijloc când le faci.  

 

Poate chiar nu ai vrut să ai efectul ăsta asupra oamenilor.  

 

Doar ai copiat ce ai văzut în piață la branduri mai cunoscute, crezând că e ce trebuie. 

 

Dar asta nu rezolvă daunele provocate de tine. 

 

Poate ai promis niște bonusuri foarte faine.  

 

Dar când faci un calcul de buget, îți dai seama că nu îți mai permiți bonusurile alea. Și te comporți ca și cum clienții au înțeles greșit ce primesc.  

 

Poate ai promis că faci oamenii să devină milionari, că asta ai văzut în piață că merge.  

 

Dar după câteva luni în curs, îți dai seama că niciunul dintre cursanți nu a ajuns unde ai promis tu și oamenii sunt nemulțumiți. 

 

Poate ai băgat scarcity exagerat ca să convingi oamenii să treacă la acțiune cât mai repede.  

 

Dar când aceștia ajung în curs, își dau seama că puteau lejer să amâne înscrierea cu câteva zile și era aceeași treabă. 

 

Nu încălzește oamenii cu nimic că nu ai făcut lucrurile astea intenționat. Ei încă sunt supărați pe tine și pe motive bine fondate. 

 

Când ești împușcat, nu mai contează dacă a fost cu intenție, a fost un accident sau cel care a tras cu arma îți este aliat. Contează glontele din rană și gravitatea acesteia.   

 

La fel și când tu promiți lucruri pe care nu le livrezi, sau exagerezi cu tactici de marketing ca să faci oamenii să cumpere.  

 

Nimănui nu-i pasă dacă ai vrut să faci asta sau nu. Contează că oamenii se simt fraieriți și nu vor mai cumpăra de la tine.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 66 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: friendly fire 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „friendly fire” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *