Cum să nu lași omul dezamăgit la final de text

Știi acele emailuri care îți promit ceva mega-exciting la început, ți-l prezintă așa mișto încât abia aștepți să afli despre ce e vorba… 

 

Iar la final, după ce citești vreo 500 de cuvinte și în sfârșit vine răspunsul, de fapt îți dai seama că era ceva banal? 

 

Yeah, sunt genul de emailuri bazate pe curiozitate/intrigă. 

 

Și ele, teoretic, ar trebui să-ți crească și să mențină entuziasmul cu privire la un topic. Asta când sunt făcute bine. 

 

Dacă sunt slab executate, te lasă la final cu un sentiment că ai citit degeaba. 

 

O greșeală pe care am tot observat-o aici e că cine l-a scris găsește moduri să te facă mai curios. Tu, în mintea ta, încerci să ghicești despre ce e vorba, ai așteptări mari, iar la final descoperi că răspunsul…  

 

E puțin cam basic. 

 

Și uneori așa se poate întâmpla. Ai prezentat ceva într-un mod interesant, dar în sine răspunsul nu e foarte wow. 

 

Cum alungi acel sentiment de ”dezamăgire” de la final? 

 

Explici răspunsul cu o altă idee interesantă, care să ridice din nou entuziasmul. 

 

De exemplu: 

 

Am avut de scris o pagină de vânzare pentru o carte cu povești terapeutice.  

 

”Vedeta” cărții erau poveștile. Nu era neapărat ceva groundbreaking, de care n-a auzit nimeni în viața lui. 

 

Ce am făcut a fost să găsesc metode interesante să prezint ideea de poveste.  

 

(În spitalele din străinătate, unii medici le folosesc ca să reducă anxietatea pacienților înainte de operații; Biblia folosește povești; Cei de la Hollywood trăiesc din povești etc.) 

 

După ce am scris paragrafele bazate pe curiozitate, am dat și răspunsul ”povești” cu câteva detalii.  

 

Ulterior am continuat cu altă idee interesantă pentru avatar, mai aproape de el, ca să-i crească din nou nivelul entuziasmului: oamenii își spun zilnic povești în mintea lor, sub formă de gânduri, care îi ghidează să ia decizii mai mult sau mai puțin bune. 

 

Așa mă asigur că cititorul nu abandonează un text cu gândul ”no sh*t, Sherlock, știam și eu asta, puteai să o zici direct”. 

 

Sau că i se pare că a pierdut timpul, citind ceva ce a promis un lucru și a dezamăgit. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *