O metodă simplă să câștigi încrederea unui client

Ieri am descoperit că scenariștii din Hollywood au o denumire specială pentru personajele care urmează să dispară din seriale/filme din diverse motive.  

 

Îl numesc un personaj ”on the roof”. 

 

Iar expresia provine de la bancul următor: 

 

Un tip se duce în concediu cu familia și îl lasă pe fratele lui să aibă grijă de pisică și de bunică. 

 

O săptămână mai târziu îl sună: 

 

„Bună! Ce mai face pisica?” 

 

„Îmi pare rău, dar a murit. A căzut de pe acoperiș,” răspunde fratele său. 

 

„Nu pot să cred asta! Mi-ai stricat tot concediul acum! Nu așa se dă vestea că a murit cineva! Tre să mă iei treptat.  

 

În primul apel îmi spui că pisica a fugit de acasă și s-a suit pe acoperiș. În al doilea îmi spui că ai luat scara și te-ai urcat după ea, dar n-ai reușit să o prinzi. Abia în al treilea îmi spui că a căzut și a murit.” 

 

Tipul se abține să nu pufnească în plâns, încearcă să se adune și își drege glasul. 

 

„Dar lasă asta acum. Bunica ce mai face?” 

 

”Hmmm… bunica e pe acoperiș.” 

 

Oricât de sadică ar fi gluma, are ceva adevăr în ea: uneori e mai bine să iei pe cineva pas cu pas, decât să-i dai totul deodată. 

 

Inclusiv când vine vorba să vinzi ceva prima oară unui client. 

 

În loc să încerci să-i vinzi absolut tot ce oferi tu de la primul contact, mai bine îi propui să faci un singur lucru. 

 

Îl livrezi cum poți mai bine. 

 

Și-i dai șansa clientului să se convingă că e ce trebuie.  

 

Apoi, dacă e mulțumit, se va întoarce să cumpere mai mult când are nevoie. 

 

De exemplu, anul ăsta am luat un client care avea nevoie de o pagină de vânzare. I-am vândut strict acel serviciu în prima lună. 

 

Apoi a continuat să vină cu alte proiecte similare.  

 

Și m-a întrebat cu ce alte texte mă mai ocup, ca să știe cu ce-l pot ajuta. 

 

N-am încercat să-l conving să lucreze doar cu mine de la primul contact. Nici să mă ocup eu de absolut tot copy-ul afacerii sale. 

 

Ci am luat-o step by step.  

 

Așa e mai simplu să câștigi încrederea clientului, decât să-i propui să ia o decizie prea radicală. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *