Cum să iei prin surprindere audiența (în mod plăcut)

Am intrat în sală și pentru prima oară nu mi-a părut rău că n-aveam semnal acolo, ca să ascult playlisturile mele. 

 

În boxe răsuna o piesă de la Linkin Park ♥️ 

 

Se pare că azi e o zi cu muzică bună, mi-am zis în mintea mea. 

 

Mi-am lăsat lucrurile în vestiar și am mers să încep antrenamentul, încă hipnotizată de muzica din sală, care se schimba de la AC/DC la Nirvana, la Iron Maiden, Metallica… 

 

Oficial sala și-a câștigat 5 stele din partea mea doar pentru playlist :))  

 

Am luat două discuri să le duc spre un aparat și brusc ritmurile de rock s-au oprit.  

 

Iar din boxe a bubuit o voce și un ritm de manele care aproape m-au făcut să scap discurile din mâini. 

 

Am înghețat pe loc, creierul meu neprocesând ce s-a întâmplat… 

 

Cum să treci de la trupe clasice de rock la…. MANELE?!  

 

M-a șocat atât de tare schimbarea asta de parcă mi-au aruncat o găleată cu apă rece în cap. 

 

Probabil cel de la recepție a înțeles greșit replica lui Arnold că, dacă vrei să crești masa musculară, trebuie să-ți surprinzi mușchii. 

 

În schimb, când vine vorba de copy, prinde bine să-ți mai surprinzi audiența cu ceva neașteptat (dar plăcut). 

 

Cum poți face asta: 

 

1. Poate ai o idee despre care vrei să scrii un email. 

 

Dar când te apuci de ea, ți se pare că textul e prea previzibil.  

 

Gândește-te cum ai putea să reformulezi pe alocuri, ca oamenii să nu se aștepte la ce voiai să spui. 

 

De exemplu, începi cu o idee care pare previzibilă, dar la mijloc spui că s-a întâmplat ceva total diferit față de ce se aștepta audiența. 

 

2. Dacă toți din piață spun un lucru, încearcă să vii cu ceva total opus — atâta timp cât ai niște argumente solide pentru asta. 

 

De exemplu:  

 

Mulți din piață încurajează testele gratuite, sau plătite, ca să alegi un copywriter cu care să lucrezi.  

 

Eu nu încurajez asta. 

 

Un simplu test nu-ți arată cu adevărat cât de bun este acel copywriter, pentru că în prima lună abia se adaptează cu stilul și cerințele proiectului.  

 

Primele texte nu o să fie cele mai reușite, ci abia când devine mai confortabil poate să scrie mai ok. Și, de cele mai multe ori, depui atât de mult efort pentru acel test încât nu merită financiar.  

 

Mai degrabă susțin că o perioadă de probă de 3 luni spune mai multe decât un simplu text sau o campanie ca test. 

 

Ăsta e doar un exemplu. 

 

Cu siguranță ai și tu multe situații de genul în nișele pentru care scrii și poți să te folosești de ele ca să iei prin surprindere audiența cu ceva neașteptat (dar plăcut – foarte important asta). 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *