”Cea mai importantă abilitate din 2025”

Citeam un email în care cineva spunea că cea mai importantă abilitate din 2025 pentru antreprenori NU e copywritingul… 

 

Ci cum să scrii prompturi.  

 

(Și surpriză: promovează ceva legat de scris prompturi, deci nu e delooooc biased) 

 

Pe lângă că nu a argumentat prea bine această afirmație dusă la superlativ, are mai multe probleme de logică: 

 

1. Nu există cea mai importantă abilitate. 

 

Asta e ceva subiectiv. 

 

Dacă ar fi să întrebi un copywriter care-i cea mai importantă abilitate, logic că răspunde ceva legat de copy/marketing. 

 

Dacă ar fi să întrebi un pictor, va răspunde ceva legat de pictat. 

 

Dacă ar fi să întrebi un arhitect, va spune ceva legat de domeniul său. 

 

Afirmația putea fi salvată cu un simplu ”din punctul meu de vedere”, sau ”consider că”, sau ”din experiența mea”. 

 

Altfel, când tinzi să spui ceva exagerat fără niște argumente solide, îți pierzi din credibilitate. 

 

2. ChatGPT a mai evoluat din 2023. 

 

În 2023 înotau prin online afirmații precum: 

  • ”Trebuie să știi cum și ce să-i ceri” 

  • ”Ai nevoie de promptul potrivit” 

  • ”ChatGPT o să-i înlocuiască pe copywriterii care NU folosesc AI ca să scrie prompturi” etc. 

Cel puțin prin străinătate, cam asta vedeai la multe persoane ce vindeau cursuri nișate pe scris prompturi. 

 

De prin 2024, aceleași cursuri deja au început să nu se mai țină. Cunosc cel puțin 5 cazuri. 

 

De ce?  

 

Pentru că acum poți pur și simplu să-i ceri ceva lui ChatGPT și îți dă un rezultat decent, fără să detaliezi atât de specific cum trebuia în 2023, când îți lua mai mult timp să scrii prompturile decât să faci textul propriu-zis. 

 

Iar multe platforme de automatizări și agenți AI îți oferă template-uri pentru prompturi, unde îți dă mură-n gură ce să scrii în fiecare spațiu liber. 

 

În România se mișcă mai greu lucrurile.  

 

Dar consider că cei ce vând doar chestii legate de prompturi o să ajungă tot acolo în câțiva ani. 

 

În plus, poți să-i ceri lui GPT să-ți genereze prompturi pentru orice ai nevoie. Deci îți spune singur cum să-l folosești pentru asta 😅  

 

(Imaginează-ți-l aici pe ChatGPT ca un Snape din Harry Potter, zicând: You dare use my own spells against me, Potter?)

 

3. Această abilitate depinde de un tool — de asta nu o consider ”cea mai importantă”. 

 

Dan Kennedy spune că cel mai periculos număr pentru un business este 1. Și rezonez cu ideea asta. 

 

Dacă tu depinzi de un tool ca să poți câștiga bani, îți asumi un risc stupid. 

 

Au fost zile în care ChatGPT a avut probleme și dădea răspunsuri ca și cum a dat peste cap o sticlă de whisky.  

 

Au fost zile în care oamenii nu s-au putut loga în cont din diverse motive. 

 

Și conturile se pot sparge. 

 

În situațiile astea, dacă tu depinzi de acea platformă ca să-ți faci treaba, iar tool-ul nu merge câteva ore-zile… îți iei concediu neplătit și forțat. 

 

Sau îți va fi foarte greu să începi iar să faci copy, să vii cu idei și alte lucruri necesare, fiindcă ai neglijat partea asta și abilitățile au ruginit. 

 

Nu zic acum să nu înveți să scrii prompturi.  

 

Și nici nu afirm că e ceva inutil care doar îți mănâncă timpul. 

 

Spun doar că, dacă asta e ”cea mai importantă” abilitate a ta, te expui unui risc. 

 

Mai degrabă, pe lângă scris prompturi, dacă asta vrei să faci, te-aș sfătui să înveți și anumite lucruri ce nu depind de alte tool-uri.  

 

Măcar așa te protejezi în perioadele în care platforma are probleme și te împiedică să-ți faci treaba. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *