Întrebarea asta din titlu am găsit-o pe Reddit și mi-a atras atenția din prima. De obicei ceri sfaturi să devii mai bun, nu mai slab :))
Și m-am uitat la o parte din răspunsuri, de curiozitate:
”Să lași AI-ul să-ți scrie copy-ul.”
You already know my opinion on this.
Mai ales dacă cineva a auzit de la un guru de pe YouTube că se poate îmbogăți din copy scris cu AI, deși habar n-are să facă diferența dintre caracteristici și beneficii.
Nu zic că nu pot ieși și texte bune. Se poate.
Dar, de obicei, cel care scoate texte bune din AI cel mai probabil ar putea să-l scrie și singur la fel sau chiar mai bine 🙂
”Aplici sugestiile clienților.”
Personal, pe asta o consider exagerată. Pentru că am avut clienți cu sugestii foarte bune și pe care le-am implementat, fără să afecteze textul.
Sau am găsit o cale de mijloc să le folosesc, ca să fie toată lumea împăcată.
În schimb…
Am avut clienți atât de atașați de o idee că nici nu voiau să audă că nu e cea mai bună. Sau care nu ascultau sugestiile date.
E business-ul lor, fac ce vor în final, eu mi-am făcut datoria să consult. Decizia finală nu e responsabilitatea mea.
Deci e cu 2 tăișuri.
”Scrii fără research și umpli textul cu buzzwords greu de înțeles.”
Oh boi… you can say that one again.
Și zic asta pentru că am văzut și modificat texte scrise de alți copywriteri, în care research-ul nu se vedea.
N-aveau o idee interesantă pe care să se bazeze textul. Începutul mesajului nu se potrivea cu punctul în care se afla cititorul. Textul tot repeta aceeași idee și nu avansa, pentru că cel ce l-a scris nu știa ce să zică în continuare etc.
În schimb fiecare propoziție avea expresii extrem de vagi, care sunau smart, dar nu spuneau nimic.
Cuvintele fancy nu compensează un text slab gândit, fără măcar o idee interesantă.
Și un lucru pe care aș putea să-l adaug ca răspuns la întrebare…
”Mergi pe principiul one size fits all.”
Adică ce a mers la o persoană 100% va merge și la alta.
Așa că iei aceleași template-uri, strategii și le aplici la toți.
Din ce am lucrat până acum, inclusiv cu clienți din aceeași nișă, foarte rar ce a mers la un client a funcționat și la altul.
Mereu era câte ceva ce trebuia adaptat/schimbat.
De exemplu:
Clientul X și Y sunt din aceeași nișă. La unul au mers foarte bine emailurile bazate pe povești. La celălalt au mers mai bine emailurile directe.
La unul a mers foarte bine o strategie. La celălalt a fost nevoie să o tot modificăm și să testăm pe parcurs, pentru că nu funcționa la fel.
De asta e mai bine să fii un copywriter flexibil, să te poți adapta în funcție de proiect, decât să mergi pe principiul ”am setul ăsta de template-uri, au mers la X, sigur o să rupă și la Y”.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc