Continuând discuția cu copywriterul rămas pe neașteptate fără proiect, am încercat să o ajut să-și seteze niște prețuri.
Cât am lucrat pe acel proiect împreună, nu știam cât cere. N-a fost treaba mea.
Dar după ce am vorbit mai mult, și eu, și ea ne-am dat seama cât de puțin cerea pentru texte. Până și începătorii în copy cer aproape dublu față de cât lua ea.
Și mi-a scris:
„Deci sunt oficial o imbecila. Poti sa ma strigi asa. Eu am probleme de stima de sine, clar”
Pe de o parte îi dau dreptate la stima de sine/încredere.
Pot să ascult 100 de speech-uri motivaționale, dar nu mă ajută cu nimic să alung tremuratul din voce dacă cer un preț mai mare decât sunt confortabilă.
Iar ca să fiu confortabilă cu un preț, trebuie puțină încredere.
Însă, personal, cred că aia vine și din mai multă practică.
De exemplu, în ultimii 2 ani am scris peste 1,500 de emailuri (acolo am pierdut numărătoarea exactă).
Am atâta încredere în acest serviciu încât nu mi-e teamă să cer un preț mai mare.
Știu că pot să-l fac la un nivel bun, clienții actuali sunt mulțumiți și asta îmi dă încredere.
La fel și cu paginile de vânzare – anul ăsta m-am concentrat mai mult pe serviciul ăsta și recent i-am crescut prețul după ce am văzut rezultatul final.
Cu cât practic mai mult ceva, cu atât câștig mai multă încredere în acel serviciu că-și merită din plin investiția.
Știu că nu e cea mai sexy și ușoară abordare.
Din păcate n-am exerciții de respirație, yoga, discursuri în fața oglinzii sau alte lucruri de genul care să te transforme instant într-un Tony Robbins al încrederii.
Dar măcar e o abordare care, cel puțin în cazul meu, a mers. Și o poți încerca, dacă te confrunți cu asta.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc