Cum să bagi în ceață un copywriter 🤦

„Facem ceva împreună săptămâna asta?” îi scriu unei prietene cu care nu m-am mai văzut de aproape o lună. 

 

„Hai, ce zici de AIDA?” 

 

Mă uit la mesajul ăla încercând să-mi dau seama dacă chiar a vrut să scrie AIDA sau a fost autocorectul. 

 

Eu i-am spus să ieșim împreună și ea schimbă așa brusc subiectul la structuri de copywriting?! Și de unde a auzit de structura asta, că doar lucrează în IT…  

 

Ce treabă are AIDA cu IT-ul?! 

 

Încep să-i scriu ce cred eu despre AIDA, dar mă opresc când primesc al doilea mesaj. 

 

„E joi seara și costă 120 lei.” 

 

Okay… m-a băgat în ceață și mai tare… și tind să cred că vorbim de 2 lucruri total diferite.  

 

Ultima oară când am verificat nu te taxa nimeni că faci texte după structura asta 😅  

 

Așa că intru pe Google să caut ce altceva mai înseamnă AIDA, ca să aflu că DE FAPT există și un spectacol de operă cu același nume. 

 

N-are nicio treabă cu copywritingul. 

 

În schimb, întâmplarea asta mi-a reamintit cât de important e să adaptezi textul în funcție de public, folosind cuvinte din limbajul său :)))  

 

Dacă vorbești cu cineva pasionat de artă, ajută să folosești niște expresii specifice lor, pe care doar acel public le-ar înțelege. 

 

La fel și cu un public de copywriteri (dacă vorbeam de întâmplarea cu AIDA unui public ce nu știa copy, nu s-ar fi prins nimeni la ce mă refer). 

 

Și la fel cam în orice nișe. 

 

De exemplu, lucrez acum la o pagină de vânzare unde publicul țintă constă în persoane cu diabet.  

 

Căutând prin grupuri de Facebook și Reddit, am găsit multe expresii, analogii și explicații folosite de avatar ca să-și descrie problemele — detalii pe care, fără acel research, nu prea aveam de unde să le știu. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *