Ieri am văzut o postare în comunitatea grupului de ficțiune, în care se caută proof readeri pentru un roman fiction, inspirat din realitate.
Romanul e scris de o persoană care a participat la maratoane și ultramaratoane.
Ce mi-a plăcut mult la postare e că au cerut proof readeri care au alergat măcar un maraton. Adică înțeleg ce înseamnă pregătirea pentru asta și se pot regăsi în poveste. Sau pot găsi lucruri care nu se potrivesc.
Pentru că trăirile alea le poate înțelege mai bine cineva care a trecut prin asta.
Una e să alergi 42 km, când la un moment dat ”lupta” devine mai mult psihică decât fizică. Alta e să alergi 5 km (deși în cazul meu și 5 km e muncă psihică, nu-s mare amatoare de alergat 😅)
Iar dacă cineva devine proof reader pentru roman și nu a făcut asta până acum, sunt mai slabe șansele să ofere păreri de încredere.
Același principiu îl aplic și când cer, sau dau sfaturi cuiva, pe copy sau strategie.
Prefer să primesc sfaturi de la cineva care a mai făcut asta. Înțelege cum funcționează. Și a testat diferite lucruri în nișa respectivă, ca să poată trage niște concluzii.
Iar eu nu pot să-ți dau sfaturi pe ceva ce nu am făcut deja.
Doar pentru că ai citit sau ai văzut un lucru, nu înseamnă că deja ai atins expert level 1000.
În schimb, dacă aplici asta și poți vorbi din experiența ta, devii o sursă mai credibilă.
La asta lucrez și eu acum, pentru că vreau să merg către proiecte care vând cărți.
Deja din ianuarie până acum am lucrat pe 3 campanii de lansare de cărți și un sales page. Mai urmează încă un sales page și (teoretic) încă 6 campanii de lansare de cărți anul ăsta.
Abia după ce testez mai multe pe lansările respective și înțeleg mai bine procesul, pot să dau sfaturi și pe asta.
Dar momentan rămân la stadiul de învățare și practică.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc