Cum am câștigat un client prin promovarea altei afaceri

”Doamne… site-ul ăsta arată ca site-ul facultății mele dinainte să-l spargă arabii ca să-și modifice notele din catalog,” îi spun marketerului cu care colaborez pe mai multe proiecte. 

 

Sunt în call cu el că ne-a contactat un client nou, care vrea să-l ajutăm pe marketing. Și vrem să analizăm concret ce e de făcut. 

 

”De curiozitate, când crezi că a fost făcut site-ul?” mă întreabă, în timp ce scrolează prin meniu, căutând bug-uri. 

 

”Undeva în 2000-2005?” 

 

”E făcut în noiembrie 2023. A renunțat la cei cu care a colaborat până acum și am preluat noi tot.” 

 

Deși site-ul ăla te zgârie pe retină și face Internet Explorer să fie șofer de Formula 1, povestea cum a ajuns clientul să dea de noi e genială.  

 

Am 2 cliente cu care, când am început să lucrăm în 2022, erau în datorii. Făcuseră împrumuturi ca să aibă aparatele necesare în locația lor.  

 

Era și ceva mai nou pe piață, de care oamenii nu au auzit. Aveau nevoie de o strategie care să le aducă clienți constant, ca să poată acoperi datoriile și de acolo să putem crește. 

 

Astăzi are 8 locații deschise în România, urmează încă 2 în aprilie-mai și încă una în Italia. 

 

Una dintre locațiile lor este în aceeași clădire cu noul nostru client.  

 

Acesta, când a văzut că de când au venit cu cabinetul în clădire tot intră clienți la ele, s-a dus să le întrebe cu cine lucrează pe marketing. 

 

Și așa am ajuns să preluăm proiectul 😀 

 

Moral of the story: 

 

1. Când lucrezi pe un proiect, gândește-te că la un moment dat o să pleci de acolo. 

 

Dacă ce ai lăsat în urmă îi face pe cei ce preiau proiectul să se întrebe ”cine v-a lucrat aici?”… înseamnă că mai ai de lucru pe serviciile tale. 

 

Îți dau un exemplu și pe pozitiv: 

 

Am lucrat pe un proiect, unde copywriterul de dinainte a făcut o treabă bună.  

 

Chiar am căutat-o să văd dacă are un brand sau un site unde o pot urmări mai departe, fiindcă mi-a lăsat o impresie faină din ce a lucrat. 

 

Cum lucrezi și ce lași în urma ta te reprezintă. Ia în calcul asta când lucrezi cu un client. 

 

2. Good things happen to those who do their job well 

 

Dacă îți dai silința pe proiecte să faci ce ține de tine să iasă bine, te pot observa alții și ulterior poți lucra cu ei. 

 

Cum e în cazul de mai sus. 

 

Sau chiar persoane din echipa clientului. 

 

De exemplu, după ce am ieșit de pe un proiect în 2022, m-au contactat toți din echipa clientului pentru proiectele lor separate. Am ajuns să lucrez cu 3 din 4. Unul dintre ei e chiar marketerul cu care fac echipă pe mai multe proiecte. 

 

Dacă îți faci treaba bine, nu beneficiază doar clientul. Ci și tu 😉 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *