Contentul n-ar trebui să fie de ”unică citire”

”La ce film ne uităm în seara asta?” mă întreabă Constantin, căutând sugestii.  

 

”Aș vrea să revăd Pulp Fiction. Știu că tu nu l-ai văzut.”  

 

Constantin ezită, încă scrolează prin sugestii de filme și apoi întreabă: 

 

”Dar siiiigur ești okay să te mai uiți o dată la același film?”  

 

Oh boi, here we go again.  

 

Eu și Constantin avem în jur de 5 ani de când suntem împreună. Și e o chestie la el pe care nici acum n-am reușit să o înțeleg.  

 

Nu-i place să revadă filme. L-a văzut o dată și gata, next. Și de fiecare dată când mă ofer să revăd un film pe care el nu l-a văzut, încearcă să găsească alternative noi pentru amândoi.  

 

La fel ca în cazul cărților, nu cred că filmele ar trebui să fie de unică folosință.  

 

Prima dată ești atent la poveste. Dacă e o poveste bune, te absoarbe și nu-ți pasă de altceva.  

 

A doua oară o înțelegi mai bine. Poți vedea lucruri de detaliu, pe care prima dată nu le-ai observat. Pentru că voiai să știi ce se întâmplă acolo.  

 

A treia oară îl mai revezi dacă e un film chiar bun (sau dacă studiezi ficțiune, te mai uiți după elemente de structură). 

 

Cu fiecare vizualizare, poți găsi lucruri noi. 

 

Inclusiv emailurile și paginile de vânzare care-mi plac le salvez după prima citire. Și mă întorc la ele să le analizez. Să-mi dau seama ce mi-a plăcut și ce a vrut să facă copywriterul acolo. 

 

Chiar și cele care nu-mi plac le păstrez, să-mi dau seama ce scârțâie în text. 

 

De cele mai multe ori, la o singură citire nu-ți dai seama. Pentru că ești captat acolo. Știi doar dacă îți place sau nu. 

 

După ce le parcurgi de mai multe ori, poți găsi lucruri utile de încercat. Sau chestii de evitat. 

 

Iar după un timp, după ce ai mai căpătat experiență sau ți-ai mai îmbunătățit abilitățile și te întorci la acele texte, poți fi surprins ca ceva ce nu ți-a plăcut să-ți placă. 

 

De exemplu, sunt 2 copywriteri din străinătate la care m-am abonat prin 2022.  

 

Când m-am abonat, nu mi-au plăcut. Asta a fost prima reacție, de respingere. Făceau lucruri total diferite de industrie și ce învățasem în acel moment. 

 

Acum le citesc zilnic emailurile. 

 

So you never know cum vei percepe un content după ce trece ceva timp, îl parcurgi de mai multe ori și înțelegi ce a făcut acolo. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *