Ieri m-am apucat de ascultat o carte pe Audible despre Mastering Stand-up.
Nu, nu mă las de copy ca să mă apuc de stand-up. Deja îmi imaginez cum ar fi să-i spun mamei de ÎNCĂ o schimbare în carieră.
Anul 2016:
Eu: ”Mama, o să devin farmacist, o să lucrez în laborator și o să ajut lumea!”
Mama: ”Bravo, să te ții de școală și o să reușești. Ești deșteaptă.”
Anul 2021, martie:
Eu: ”Mama, vreau să fiu antrenor personal.”
Mama: ”Bine. Dar asta pe lângă farmacie, nu? Ai făcut 5 ani de facultate, măcar o carieră să ai după atâta timp.”
Eu: ”Hmmm… despre asta. Nu prea vreau să mai fiu farmacist.” *running out of kitchen*
Anul 2021, august:
Eu: ”Mama, vreau să devin copywriter.”
Mama: ”Ce-i aia?”
Eu: ”Scriu texte online.”
Mama: ”Și bani din ce o să faci?”
Eu: ”Din texte online. O să scriu și oamenii mă plătesc.”
Mama: *masându-și fruntea* ”Bine era dacă făceai și tu IT-ul ca frate-tu.”
Anul 2023, august:
Eu: ”Mama, vreau să devin autor de ficțiune.”
Mama: ”Autorii de cărți nu mor de foame?”
Eu: ”E mai mult de hobby, nu mă îmbogățesc din asta.”
Mama: ”Ah,” *pauză lungă, uitându-se în gol, probabil întrebându-se cu ce a greșit în viață* ”Am înțeles.”
Cred că a văzut destule schimbări de carieră de la unul dintre copii :))
Așa că nu, nu mă apuc de stand-up.
În schimb, urmărind mai multe numere, mi-am dat seama că cei ce fac stand-up au elemente faine, care ar putea fi incluse în storytelling, content și copy.
Dacă reușești să transformi un tip de content în ceva mai funny și plăcut de citit, poți să-ți faci audiența să-ți consume mai ușor contentul.
Fie că e vorba de ceva educațional. Poate e ceva foarte emoționant și mai vrei să reduci din tensiune pe alocuri.
Or maybe you just wanna give your audience a good laugh, în timp ce află mai multe despre tine și brandul tău.
Deci consider că anumite elemente din stand-up și-ar avea locul și în copy.
Acum să văd ce mai descopăr prin carte weekendul ăsta și cum pot să aplic 😀
Weekend fain!
Elena Petriuc