La un moment dat am avut o discuție cu cineva, care spunea că se pricepe la copy. Dar nu-i place să scrie.
Și am crezut-o… până când m-am uitat pe copy-ul scris pe un website.
Pe lângă faptul că paginile aveau fragmente foarte cringe, ce teoretic trebuiau să fie amuzante.
Ce mi s-a părut și mai și era pagina pentru un serviciu de slăbire, care avea următorul mesaj principal:
„Scapă de grăsimea încăpățânată, care îți dă dureri de cap”
De curiozitate: cine naiba vorbește așa într-o discuție cu prietenii? Sau cu orice altă persoană?
Te poți duce la un om pe stradă și să-i zici exact cuvintele astea?
Dacă mă duc la prietenele mele și le zic:
„Hai să dăm jos grăsimea încăpățânată care ne dă dureri de cap și să scăpăm de celulita aia de ne supără”
Ori ar crede că m-am stricat la cap.
Ori că fac caterincă. Și încep și ele să vină cu replici din astea.
Dar să zic așa ceva și să vorbesc serios…no way :))
Doar pentru că auzi replici din astea pe la teleshopping, în reclame, sau în forumuri cu persoane ce-și varsă of-urile…nu înseamnă că așa vorbesc oamenii între ei.
Dacă te duci la sală și asculți conversația dintre cineva care vrea să slăbească și un antrenor, o să auzi asta:
1. Vreau să scap de burtă
2. Vreau picioare mai subțiri
3. Vreau brațe mai tonifiate
4. Vreau să slăbesc X kilograme
5. Vreau să scap de celulită
Însă, orice antrenor care își face bine treaba înțelege că aceste dorințe sunt doar de suprafață.
Asta îți zice omul prima dată. Dar de fapt are o dorință mai puternică, pe care o poți afla dacă mergi mai în detaliu:
„De ce vrei să scapi de burtă/celulită/X kilograme etc?”
Abia atunci ajungi la ce vor oamenii și ce discută cu prietenii în privat (aka dorințele reale):
1. Am o nuntă în vară și vreau să îmbrac rochia preferată, dar nu mă mai cuprinde
2. Merg la plajă cu prietenii și vreau să mă simt bine în costum de baie
3. M-am îngrășat X kilograme și nu mă mai simt bine în corpul meu când sunt cu partenerul. Și vreau să ajung la silueta dinainte.
Exemplul e pe fitness. Dar asta se aplică în toate nișele.
Dacă vrei să găsești acea dorință pe care oamenii o discută cu prietenii apropiați și cei ce au încredere, atunci poți spune că știi să scrii copy.
Dacă te oprești la ”grăsime încăpățânată”… mai ai de lucru.
Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro
Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:
1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.
2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.
3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.