Cel mai periculos număr pentru un freelancer

Ieri eram în tren și ascultam niște materiale despre freelancing, iar într-unul dintre video-uri menționa un quote de la Dan Kennedy: 

 

The most dangerous number you can rely on a business is 1. 

 

1 canal de promovare (care de cele mai multe ori e FB). 

 

1 angajat/colaborator atât de bun, încât dacă pleacă, afacerea se duce odată cu el. 

 

1 singură persoană responsabilă de tot, care se poate îmbolnăvi (adică antreprenorul). 

 

Astea sunt scenarii destul de des întâlnite în business, dar și în freelancing. Și am trecut prin toate în special la început :))  

 

Anul ăsta am pus mai mult focus pe stabilitate, așa că 1 n-a mai fost numărul pe care mă bazam: 

 

N-am un singur client pe copy. 

 

Am atât proiecte mai mici care au constant nevoie de emails, dar și proiecte medii și mari. În cazul în care pleacă un client, nu va veni o gaură uriașă financiară.  

 

Asta a fost și printre cele mai valoroase lecții de copy luate din 2022.  

 

Mă bazam pe un singur client, cu care, după 4 luni de colaborare, n-am mai vrut să colaborez. Voia să meargă într-o direcție de promovare cu care nu eram de acord. 

 

Deși am stat cam o lună fără cine știe ce de lucru, îmi amintesc stresul ăla ca și cum s-a întâmplat ieri.  

 

Și nu e ceva prin care îmi doresc să treci. 

 

N-am o singură sursă din care vin clienți. 

 

Am proiecte ce vin din recomandări. Am parteneriate cu 2 marketeri cu care mă înțeleg foarte bine. Am lista de emailuri care-mi aduce proiecte pe consultanță. 

 

Deși n-am mai făcut asta de mult timp, pot aplica pe proiecte.  

 

Pentru mine astea au mers cel mai bine și au ținut de abilitățile mele. Dacă făceam treabă bună, majoritatea clienților mă recomandau mai departe altor prieteni cu afaceri. 

 

Iar marketerii cu care lucrez urăsc/n-au timp să scrie :))  

 

Deci a fost un win-win de toate părți. 

 

N-am un singur serviciu. 

 

Deși 70% din timp îl petrec pe proiecte de copywriting, mai am și alte servicii adiacente precum email marketing și consultanță/strategie. 

 

Nu zic acum că trebuie să adaugi nu știu câte alte servicii. 

 

Ci mai degrabă să alegi și câteva direcții similare care nu consumă atât de multă energie ca activitatea principală. Sau care chiar îți plac și te entuziasmează. 

 

La început e normal să te bazezi pe 1. Încerci să faci lucrurile să meargă, nu să alergi în 10 direcții. 

 

Dar treptat, e bine să mai diversifici ca să ajungi într-un stadiu mai stabil. Altfel riști ca veniturile tale să depindă de ceva ce poate dispărea în câteva zile. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *