Ar trebui să iei înapoi un client care a plecat?

Săptămâna trecută m-am auzit cu un copywriter pe Zoom, care-mi povestea de proiectul pe care lucra.  

 

Cât timp îmi dădea niște context, am observat că erau niște găuri de informație, pe care am rugat-o să le umple. Dar nu putea: 

 

”Asta e tot ce știu. Lucrez de 5 ani pe proiect, dar am plecat de 3 ori până acum. Și m-a tot contactat clientul să mă întorc.” 

 

Afirmația aia mi-a dat un dublu-wow.  

 

E ceva să ai o colaborare așa lungă ca freelancer.  

 

Și personal, foarte rar am auzit de un freelancer că a luat de 3 ori același client, de la care EL a vrut să plece de prima oară. 

 

Eu una n-am mai acceptat înapoi niciun proiect la care am renunțat. Nici nu sunt așa sigură că aș face asta, pentru că aș încuraja bad behaviour.  

 

Clientul o să vadă că dacă plec, poate să-mi scrie peste 2-3 luni să mă cheme înapoi și voi veni.  

 

Nu va lua în serios faptul că am încheiat colaborarea.  

 

Plus că nu dă deloc ok dacă, după câteva luni de la încheierea colaborării, încă sunt liberă să-l pot lua înapoi.  

 

Pe lângă asta, până acum n-am încheiat o colaborare fără un motiv serios în spate.  

 

Șansele ca acele probleme să se rezolve la scurt timp după încheierea contractului sunt la fel de mari ca șansele motanului meu să slăbească 2 kilograme.  

 

Adică aproape 0. 

 

Probabil la fel e și în cazul tău. Ai plecat de pe un proiect din motive plauzibile. 

 

Poate că nu te plătea ok. Negocia orice preț. Sau întârzia cu facturile. 

 

Poate că antreprenorul nu-ți respecta timpul. Te trezeai la 2 noaptea cu taskuri de făcut. Sau nu-ți asculta părerea când voia să facă un funnel slab gândit. 

 

Poate că te durea prea tare capul de la lipsa de organizare. 

 

Poate că îți făcea vânt când afacerea mergea bine, nu mai credea că are nevoie de marketing și băga ceva scuze să renunțe la tine. Dar când lucrurile începeau să meargă prost, venea tot la tine. 

 

Bineînțeles că sunt și excepții care rezolvă problemele de mai sus. Dar vorbesc de majoritatea cazurilor. 

 

Dacă pleci cu un motiv întemeiat de pe un proiect, iar clientul te tot cheamă înapoi, intri în acel cerc vicios de du-te-vino în care pierzi energie și timp. 

 

Resurse pe care le-ai putea folosi să găsești clienți mult mai ok. 

 

De asta ar fi bine să cântărești avantajele și dezavantajele de a lua înapoi un proiect la care ai renunțat. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *