Ce-i în neregulă că-ți scrie textele un copywriter? 🤔

Citeam azi dimineață un email, în care senderul a ținut morțiș să înceapă textul zicând că e scris de el.  

 

Că textele astea pe care le va scrie de acum înainte nu vor avea intervenția unui copywriter. 

 

De curiozitate, am parcurs acel email. Apoi am deschis altele și am rămas cu o întrebare și o concluzie: 

 

1. Ce-i în neregulă când copywriterul îți scrie textele? 

 

Câștigi mai mult timp liber?  

 

În loc să stai 2-3 ore în fața unei pagini goale, copywriterul, de cele mai multe ori, face un text mai rapid și mai bun decât cineva fără cunoștințe despre scris? 

 

Dacă n-ai ales cea mai ieftină opțiune din piață, ține cont de brandul tău și gândirea ta ca să pară că tu ai scris acel text? 

 

BLEAH, cine ar vrea așa ceva?!  

 

Îhhh, mă trec fiorii doar să mă gândesc la asta… să ai mai mult timp liber și să nu-ți bați capul să scrii tu când ai alte lucruri de făcut…  

 

Și-i mai și plătești să facă asemenea blasfemie 🤦

 

Lăsând gluma la o parte, dacă ai un writer bun (copywriter, ghostwriter, content writer etc), textele n-ar trebui să fie foarte diferite de ce ar face cel/cea ce reprezintă brandul.  

 

E imposibil ca cineva să scrie 100% ca altă persoană, dar poate să scrie foarte similar.  

 

Asta se poate învăța dacă nu-ți vine natural. Unii o fac intuitiv și le iese bine. Alții găsesc metode să se antreneze pe asta. 

 

2. Autentic, autentic, dar degeaba dacă ideea nu e clară și omul nu înțelege ce-i comunici. 

 

Da, e ceva wow ca cel/cea ce reprezintă brandul chiar să fie acolo să-ți scrie personal. Textul are o autenticitate anume doar din unghiul ăsta. 

 

Dar să nu confundăm autenticitatea cu o idee neclară. Și asta e o problemă des întâlnită la antreprenorii fără cunoștințe despre scris.  

 

Vor să zică atât de multe idei, încât iese un terci din care nu înțelegi nimic.  

 

Sau folosesc cuvinte pompoase care sună bine, dar la final tot nu rămâi cu nimic din mesaj. 

 

(bineînțeles că sunt și excepții cărora le ies texte bune fără să studieze asta, dar mă refer la majoritate) 

 

De asta ajută dacă intervine un writer peste mesaj. Unul bun știe ce să păstreze și ce să scoată, ca să iasă mai clar.  

 

Textul încă e scris de antreprenor, dar e mai bun. Asta dacă persoana insistă să scrie el/ea textele. 

 

Sau dacă nu crede că e o atrocitate să-ți scrie un copywriter textele, caută unul ce ține cont de preferințele sale la texte. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *