O problemă puțin mai gravă decât diacriticile

Să spunem că vii din oraș spre casă. Iar când intri în apartament, toată locuința ta e mâncată de flăcări.  

 

DAR, printre lucrurile tale care ard, observi cu coada ochiului că perdelele au o pată de cafea. 

 

Ce faci? Suni pompierii să-ți stingă incendiul, sau te bagi prin flăcări să strângi perdelele ca să le pui repede în mașina de spălat? 

 

Știu, e o întrebare care nici măcar nu-și are rostul. Logic că incendiul e mai important decât perdelele. 

 

Și totuși lucruri de genul se întâmplă destul de des în practică pe copywriting. 

 

Ieri m-am uitat peste un feedback lăsat de cineva pentru o pagină de vânzare, în care a inclus lucruri de îmbunătățit. 

 

Printre acele sugestii, majoritatea sunau așa: 

 

1. E un cuvânt scris greșit în paragraful ăsta 

 

2. Prea mult text la începutul paginii, lumea nu citește 

 

3. Secțiunea asta nu are diacritice 

 

4. Aici e scris la persoana I și restul textului e la persoana a III a 

 

5. Aici e discrepanță prea mare între prezentările celor ce țin cursul 

 

Niște sugestii ok, unele merg luate în calcul. Însă în tot feedback-ul nu a punctat incendiul: 

 

Nicăieri nu prezintă ce conține acel curs. Omul nu înțelege ce cumpără și cu ce-l ajută.  

 

Da, menționează ceva fugitiv de niște video-uri, dar în ansamblu pagina nu comunică clar pe ce dai banii.  

 

N-are o secțiune în care îți spune concret ce faci în curs și cum ajungi la rezultatul promis. 

 

Verificând și emailurile cu speranța că poate acolo menționează, nici din acele texte nu se înțelege concret ce primește avatarul după ce se înscrie. 

 

Iar asta e o problemă mult mai mare decât secțiunea de text lipsită de diacritice. 

 

Decât să te axezi pe lucrurile micuțe care per total nu au un impact atât de mare, mai întâi stinge incendiul.  

 

Eu chiar aștept să văd persoana care spune că nu cumpără din cauză că paragraful X are un cuvânt scris greșit și, dacă rezolv greșeala, chiar va deveni client. 

 

Degeaba ai un text perfect scris cu diacritice, corect gramatical, la ce persoană vrei tu, dacă omul nu înțelege ce primește concret când cumpără. 

 

Chestiile de detaliu pot să aștepte până la final. Problemele mai mari merită cu adevărat atenția și energia ta. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *