Ascult acum cartea Dialogue de la Robert McGee despre cum să scrii dialog mai bun în ficțiune.
Și a zis o chestie faină despre tactici, care se aplică inclusiv în marketing.
Prima dată când folosești o tactică va funcționa.
De exemplu, într-o scenă emoționantă, dacă vrei să dramatizezi situația, pui acțiunea pe slow motion și descrii fiecare detaliu.
Când cititorul dă de momentul ăla, îi va rămâne în minte scena că l-a făcut să simtă ceva.
A doua oară când folosești aceeași tactică, va funcționa la 50%. Încă va fi o scenă relativ bună, dar efectul va fi mai slab.
A treia oară când o folosești, deja nu mai merge. Cititorul trece prin ea ca și cum ar fi ceva la ordinea zilei.
Dacă ai patru scene tragice una după alta, cititorul nu va plânge la toate cele 20 de pagini 😅
Prima scenă va avea efectul pe care îl vrei. Dar de acolo scade.
Același lucru se întâmplă și cu tacticile de email marketing.
Dacă adaugi numele omului în titlu la fiecare email pe care îl trimiți, omul va începe să ignore acele emailuri la fel ca oricare altele. Dacă păstrezi tactica asta pentru când e ceva important sau pentru momente rare, poate merge.
Pe același ton, am mai văzut o tactică în care pui ca titlu doar numele omului (cu formulă pentru nume, nu stă nimeni să scrie manual numele a 5k+ de oameni :))) ). N-am testat-o și nici nu mă atrage, dar zic că și asta devine enervantă dacă o folosești la fiecare email.
Dacă adaugi greșeli în titluri doar ca să atragi atenția, poate merge până într-un anumit punct. Deși I know you can do better than that – ideal e să nu folosești deloc tactica asta.
Dacă adaugi RE sau FWD în fața titlului emailului, poate merge de câteva ori. But don’t, just don’t – asta și cu cea cu greșeli din titluri sunt cele mai disperate tactici pe care le-am văzut pe email.
Și există metode mai bune de atât ca să convingi omul să deschidă emailul, cum ar fi să scrii content mai util și mai bun.
Dar să spunem că ai găsit o tactică faină, care ți-a atras atenția.
Atâta timp cât nu o folosești la ordinea zilei, poate funcționa. Dacă începi să o abuzezi pentru că ai văzut ce bine a mers prima oară, deja efectul scade.
Amintește-ți că o persoană nu va plânge în hohote citind 20 de pagini emoționante dintr-o carte.
Și nici oamenii abonați nu fac ”mamă, mi-a zis numele în titlu, automat trebuie să-l deschid că SIGUR e ceva important” la fiecare email în care abuzezi o tactică.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc