Un feedback mai credibil decât cel direct

În cartea Mastering Stand-Up am citit un exemplu fain despre cum să-ți dai seama dacă numărul tău e bun, chiar dacă oamenii la final îți spun că ”poți mai bine”. 

 

Să spunem că ai pregătit 3 glume noi pentru o seară de stand-up și, ca să le testezi, chemi 4 prieteni la tine. 

 

Îți faci numărul în fața lor. Te uiți la ei și vezi dacă râd sau nu. Și ai surpriza plăcută să râdă cu lacrimi. 

 

Iar la final îi întrebi cum li s-a părut momentul, ca să ai un feedback mai direct.  

 

Răspunsul lor: ”Nu știu ce să zic, n-a fost așa amuzant. Am auzit mai bune.” 

 

Dintre cele două, care e un feedback mai credibil: faptul că au râs sau că au spus că n-a fost așa amuzant? 

 

Personal zic că primul. 

 

Dacă e amuzant, râzi.  

 

Dacă nu e amuzant, maximum scoți un zâmbet și un mic chicot de politețe, ca să nu-l faci incomod pe prietenul tău. 

 

La fel se aplică și în texte: 

 

Dacă citești o carte cap-coadă în 2-3 zile, înseamnă că e făcut ceva bine acolo.  

 

Altfel nu ți-ai pierde timpul, decât dacă studiezi ficțiune și încerci să-ți dai seama unde a greșit autorul de ”nu te prinde” cartea. Ca tu să nu faci aceleași greșeli. 

 

Dacă citești un newsletter sau un sales page până la final și ți-au menținut atenția, sau ai rămas măcar cu o idee faină, înseamnă că textul are elemente bine alese. 

 

Acțiunile arată mai bine ce cred oamenii cu adevărat despre textul tău decât ceea ce spun.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *