Casierii supărați lovesc din nou

Aseară am ieșit cu Constantin, un client de-al său și echipa lui la un local chinezesc.  

 

Și cât timp am așteptat să se adune toată lumea, soția clientului vine cu fetița lor și se așează la masă.  

 

Pe fața ei se vedea că nu era foarte fericită. Și când a început să explice ce s-a întâmplat, m-am prins de ce. 

 

„Te-ai aștepta să vezi casieri mai prietenoși într-un magazin pentru copii. Casierul de acolo era supărat și se încrunta de fiecare dată când copilul se apropia de o jucărie. Vorbea fără pic de chef și dădea ochii peste cap când întrebam ceva.” 

 

Well… o înțeleg aici. Am ceva istoric cu casieri supărați 😅 

 

Uite, am lucrat drept casier în America la un magazin de bijuterii și o atracție turistică.  

 

Știu cât de greu e să fii amabil, răbdător și zâmbitor când ești rupt în două de oboseală.  

 

Poate ai dat și de niște clienți nașpa, care ți-au stricat tot zen-ul.  

 

Și singurul lucru la care te gândești e să mergi acasă să te închizi în cameră și să nu mai interacționezi cu nimeni. 

 

Dar nu e vina clientului că tu ai avut o zi nasoală.  

 

Nu-i strica și lui ziua pentru că tu te-ai săturat de jobul tău. 

 

Asta e valabil în orice domeniu ai lucra și care implică să vorbești cu clienții. Inclusiv ca freelancer. Doar că aici e mai simplu, că vorbești online – nu te vede nimeni dacă ești încruntat când răspunzi la un mesaj. 

 

Experiențele de genul ar trebui să te motiveze să pleci de acolo.  

 

Te ajută să fii sincer cu tine și să-ți dai seama dacă nu-ți place domeniul, nu e de tine, sau pur și simplu vrei ceva mai bun. 

 

După 2 veri în care toate joburile mele au implicat interacțiuni cu oamenii, unii mai faini, alții care mi-au apărut prin coșmaruri (literally), mi-am dat seama că nu o să lucrez niciodată în farmacie.  

 

Sau orice domeniu care mă forțează să discut cu zeci de persoane pe zi. 

 

N-am răbdarea și nici energia necesare să fac asta.  

 

În America da – erau printre cele mai bine plătite joburi, cu condiții bune, și știam că fac asta doar pentru 3 luni. 

 

Era ceva temporar. Asta mă motiva în zilele în care doar gândul la muncă durea. 

 

Dacă ai o zi nasoală, nu te descărca pe client pt că în multe situații el n-are nicio vină.  

 

Problema e la tine că nu-ți place ce faci și nu faci nimic în legătură cu asta. 

 

Rezolvă problema aia. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy la unul dintre proiectele tale, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 94 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: casier supărat 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „casier supărat” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *