M-am uitat aseară la primul film Rush Hour, cu doi polițiști forțați să lucreze împreună.
Carter, cel care nu vrea să aibă partener de lucru, a auzit un zvon de la colegi că va fi suspendat, după ce a provocat ”mici” daune în ultimul său caz.
Așa că s-a dus în biroul căpitanului să-l convingă că n-are motive să facă asta.
”Doi ofițeri au fost împușcați aseară, iar unul și-a pierdut degetul mic,” i-a reamintit căpitanul.
”Dar nimeni n-a murit!”
”Ai distrus jumătate din blocuri și strada!”
”Oricum zona era vai de capul ei,” a insistat Carter.
”Și am pierdut multe dovezi!”
”Încă mai avem câteva…”
Discuția asta mi-a amintit de apelul cu clientul după o campanie de email marketing agresivă, eșuată, cu care antreprenorul nu a fost inițial de acord.
Dar la insistențele echipei, a acceptat, iar acum numără daunele provocate:
”Cei mai buni clienți ai mei au dat unsubscribe și mi-au trimis mesaje să mă întrebe ce e cu mesajele astea violente.”
”Măcar nu ți-au cerut refund!”
”Niciodată n-am primit așa multe Spam Complaints ca acum!”
”Oricum nu aveai Deliverability așa bun…”
”Engagementul listei a scăzut mult și n-a mai revenit nici după 1 lună!”
”Dar măcar mai ai 2-3 oameni care deschid…”
You got the idea.
Poate scopul din spate a fost unul bun, dar în final a dus la pierderi mărișoare în timp. Iar în următoarele luni stai să repari problemele provocate.
De asta e bine să cântărești de mai multe ori o decizie, înainte să te arunci cu ea tot înainte, să faci ”după cum te taie capul” pe moment, sau să cedezi insistențelor echipei.
Sau, dacă tot vrei să faci ceva mai nebunesc și total necaracteristic fiindcă așa vrea echipa de marketing, măcar fă un test pe un segment mai mic din listă. Nu către toată comunitatea.
Așa mai reduci din daune.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc