Citeam pe Reddit o postare, în care cineva întreba cum să faci copy pentru produse simple, de uz zilnic, plictisitoare, astfel încât să fie mai exciting.
Și deja din întrebarea asta a ridicat niște red flags că poate nu e cel mai bun proiect pentru el:
1. Dacă ție ți se pare plictisitor produsul, îți va fi greu să-l promovezi.
Zic asta din proprie experiență.
Când lucram cu magazine online, am promovat produse care mă făceau să-mi dau ochii peste cap de fiecare dată când intram pe site.
Cea mai nașpa parte din zi era să scriu textele pentru ele. Îmi era greu să vorbesc despre ceva ce nu mă atrăgea în niciun fel.
Dar asta era opinia mea – persoanele care cumpărau cel mai probabil n-ar fi fost de acord cu mine.
2. Nu orice text trebuie să fie exciting.
Clasicele caracteristici, beneficii, diferențiatori, campaniile tematice și focusul pe ofertă funcționează ok în majoritatea cazurilor.
Poți transmite mai mult entuziasm dacă ai un diferențiator foarte bun, un mecanism interesant al produsului, sau ideea campaniei e interesantă.
Dar nu vei avea toate astea pe orice proiect.
În schimb, cam orice produs rezolvă o problemă și ajută un avatar cu ceva. Altfel nu prea își are rostul.
3. Cu puțin efort poți veni cu idei faine, chiar dacă produsul e de uz zilnic sau pare plictisitor.
Am avut un coleg pe design care mi-a arătat un proiect de-al său, în care promova… cărămizi.
După câteva zile de lucrat cu copywriterul, a venit cu un mesaj emoțional despre familie și momentele petrecute împreună, în spatele zidurilor de cărămidă ale casei.
Sau când am avut de promovat niște servicii de recuperare taxe pe Amazon, am folosit un mesaj pe durerea avatarului: Amazon nu vrea să-ți recuperezi taxele și de asta complică procesul pentru tine.
E mai simplu să vii cu mesaje faine și exciting când produsul te ajută, are ceva unic și ai cu ce lucra. Ăsta e cazul ideal.
Dar chiar și când ce vinzi nu sună așa wow la prima vedere, cu puțin efort, poți veni cu un mesaj puternic.
Asta dacă te atrage cât de cât proiectul.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc