Când nici angajații nu cumpără de la afacere

Unul dintre joburile pe care le-am avut pentru scurt timp în SUA a fost de hostess la un restaurant.  

 

Și, când mai duceam oamenii la mese, mă mai întrebau lucruri din meniu și ce aș putea să le recomand. 

 

Spre norocul meu, foloseam scuza că sunt vegetariană și nu încercasem nimic din meniu.  

 

Dar adevărul e că… mâncarea arăta groaznic.  

 

Și după o toxiinfecție alimentară cu cartofi expirați gătiți în acel loc, nu aveam încredere nici să beau apă de acolo.  

 

Nu eram singura care nu se dădea în vânt după opțiuni. 

 

Inclusiv ospătarii erau întrebați de recomandări, dar ei aveau instrucțiuni cu ce să recomande. Nu neapărat că le încercaseră ei. 

 

Aceeași situație din restaurant o observ și în mediul online, la afacerile cu echipe de vânzări. 

 

Puțini oameni din acea echipă chiar au parcurs ceea ce vând, sau știu mai multe despre produs decât ce spune prezentarea de vânzare. 

 

Poate în descrierea jobului nu era menționat că ar trebui măcar să cunoști domeniul și produsul vândut puțiiin mai mult. Sau chiar să încerci produsul în mare, ca să înțelegi mai bine experiența. 

 

Dar lucrurile de genul pot ajuta. 

 

De exemplu, să spunem că mergi la un restaurant și nu știi ce să comanzi. Iar chelnerul vine și te ajută, îți recomandă ceva ce a încercat și el și chiar a fost bun. 

 

Îți dă mai multă încredere în alegere. 

 

În schimb, dacă acel chelner îți spune că n-a mâncat niciodată acolo, poate și strâmbă puțin din nas, nu te ajută prea tare să iei o decizie. 

 

Inclusiv copywriterii pot face ceva similar în unele situații, chiar dacă ei nu lucrează direct cu clienții clientului. 

 

Dacă ai un proiect ce vinde cursuri mai scumpe de exemplu, te ajută să-l poți parcurge ca să înțelegi mai bine ce să scrii în mesaje. 

 

Sau, dacă e ceva ce-ți permiți și chiar vrei să folosești, poți să cumperi produsul și observi de la A la Z experiența cumpărătorului.  

 

Odată ce înțelegi astea, e mai simplu să scrii texte pe acel proiect. 

 

Bineînțeles că sunt cazuri în care nu se poate asta. Din diverse motive, clientul nu-ți poate da acces la curs sau produsul depășește bugetul tău. 

 

Dar când ai opțiunea asta, e ceva ce te poate ajuta. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *