Până acum, spuneam de un text că e schizofrenic dacă cel care l-a scris arunca 10 idei în două fraze.
Începe cu un topic. Deviază în opt. Și la final încheie cu o chestie care te lasă să te întrebi: what the fork did I just read?
Azi dimineață am descoperit încă un mod în care poți avea un text schizofrenic.
Scrii jumătate de text cu propoziții mai medii-lungi, ici-colo câteva scurte.
Apoi cealaltă jumătate de text e scrisă doar în propoziții de 3-5 cuvinte.
Deși nu e la fel de enervant ca un text cu o grămadă de idei aruncate acolo, tot se rupe firul logic de citire. Când îl citești se simte o discrepanță.
Prima parte o parcurgi mai lent, mai calm, ca apoi a doua jumătate să te lase fără aer când termini de citit, ca și cum te-a alergat un urs printre cuvinte.
După ce l-am scanat, pare un text scris de 2 persoane ce n-au ținut cont de stilul proiectului pe care scriu.
Și poate chiar au fost 2 copywriteri ce au lucrat la text. Sau un copywriter peste care s-a băgat altcineva.
De obicei, nu-i nimic în neregulă să fie 2 copywriteri ce creează același text.
Dacă nu deviază de la stilul clientului, nu se observă că e scris de 2 persoane diferite (zic asta pentru că am scris cot la cot cu un copywriter o pagină de vânzare, iar când o citeai nu se vedea vreo discrepanță în comunicare).
Dar când unul scrie propoziții de 10-12 cuvinte în prima jumătate a textului, iar celălalt merge doar pe propoziții de 3-5 cuvinte în a doua… e cam evident.
De asta ajută să cunoști stilul de comunicare pe un proiect înainte să te apuci de scris. Ca să eviți probleme de genul, mai ales dacă sunteți doi pe un text.
Sau, dacă altcineva de pe proiect se bagă pe mesaj, să poți veni din urmă să rafinezi ce a făcut el/ea.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc