Când n-ai mai comunicat demult pe email

Ieri am primit un email de la o persoană la care mă abonasem acum aproape doi ani. Era un potențial client și voiam să știu ce comunică cu lista (de asta l-am și ținut minte). 

 

Doar că nu trimitea emailuri… până ieri. 

 

Iar textul era de newsletter obișnuit, ca și cum n-a fost absent atâta timp. 

 

Personal, nu mi se pare cea mai bună abordare.  

 

Okay, lipsești câteva zile, o lună, două… nu-i așa mare pagubă. Dacă ai făcut treabă bună până acum, oamenii o să te țină minte. 

 

Dacă lipsești 2+ ani, problema stă altfel: 

 

1. Oamenii își pot schimba interesele în timpul ăla. 

 

Nu știi dacă mai vrea informații despre domeniul tău. Deci nu mai e neapărat cea mai bună audiență. 

 

2. Unii vor uita cine ești. 

 

Și o să te poți trezi cu spam reports.  

 

Iar asta pe bună dreptate. 

 

Gândește-te la prietenul ăla cu care n-ai mai vorbit de 2 ani, fără să vă fi certat sau ceva. Pur și simplu s-a stins relația.  

 

Cât de bizar ți s-ar părea să te trezești brusc cu el la ușă când te aștepți cel mai puțin? 

 

Dacă era o persoană foarte apropiată, probabil reluați legătura de parcă nimic nu s-a întâmplat. Chiar te bucuri să-l revezi. 

 

Dacă nu, probabil discuția o să fie stânjenitoare, observi că nu mai aveți chestii în comun și aștepți să plece. 

 

De asta, când ai un client care n-am mai făcut email marketing demult, sau poate tu n-ai mai comunicat de mai bine de 1 an cu lista, ar fi bine să faci niște emailuri speciale pe asta. 

 

Fie justifici absența.  

 

Fie începi direct cu un email în care te prezinți iar, le reamintești cum s-au abonat de prima oară și îi întrebi dacă mai sunt interesați de ce comunici tu. 

 

Așa reduci din confuzia oamenilor când te văd în inbox. Dar și plângerile că ai fi spam. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *