Despre asta am discutat ieri cu un copywriter. Și de obicei mai primesc întrebarea asta de la clienți, ca să le pot aproxima în cât timp vor fi gata materialele.
Uneori e mai simplu.
Dacă e un proiect pe care lucrez de mai multă vreme, logic că textele vor fi gata mai repede.
Mi-e comod să scriu. Știu cum comunică acel client și ce așteptări are.
Aici pot aproxima lejer deadline-ul.
Sau dacă deja am experiență pe nișa aia, cunosc domeniul și clientul îmi dă acces la mai multe materiale pentru research – din nou, e mai ușor să-i spun când va fi gata.
În schimb, dacă e un proiect nou, lucrurile sunt mai complicate, pentru că te poți lovi de lucruri pe care nu le-ai luat în calcul la prima vedere.
De exemplu, îți poate lua mai mult timp să te adaptezi la stilul de scris al brandului.
Poate ție îți ia o oră să scrii un email, în general.
Dar dacă proiectul folosește un stil total diferit de ce ai scris până acum, va lua mai mult timp până îl prinzi.
Am avut situații de genul. Și primele luni simțeam că scriu ca un melc :))
Însă măcar mă asiguram că rezultatul final se potrivea cu ce-și dorea clientul.
Sau dacă e o nișă despre care nu știi mare lucru… well, faci un joc de du-te-vino pe research ca să tot verifici ce scrii. Și din nou, ia mai mult timp.
De asta, când am de aproximat un deadline pentru un client, îi zic de obicei cu 1-2 zile mai mult decât presupun că mi-ar lua.
Îmi las marja de eroare, în caz că nu-mi iese textul cum aș vrea. Sau îmi vine o idee mult mai bună și vreau să-l schimb.
Sau pur și simplu nu vreau să scriu într-o zi anume pe acel proiect și iau o pauză, ca să revin cu mintea mai fresh.
Așa mă asigur că tot livrez la timp ce are nevoie clientul și îi trimit ceva la care mi-am dat silința să iasă bine.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc