M-am apucat săptămâna asta să citesc autobiografia lui Tom Felton (aka Draco Malfoy din Harry Potter). Voiam ceva light de citit.
Și în carte povestește cum a dat-o în bară la o audiție unde putea să joace alături de Anthony Hopkins (cunoscut ca Hannibal).
S-a prezentat la audiție, deși avea mari dubii că rolul e pentru el. Iar la audiții era și Hopkins.
Tom trebuia să facă un schimb de replici cu el, doar că… nu și-a învățat replicile.
Hopkins, ca să-l ajute, renunță la script și îi pune întrebări despre personaj.
Îl întreabă ce crede personajul lui despre moarte, despre copii etc. Să vadă dacă a prins psihologia.
Dar Tom nici nu știa numele personajului pe care trebuia să-l joace 😅
Nu, n-a primit rolul în film. Și spune că a fost cea mai jenantă audiție la care a fost.
Dar ce a făcut Hopkins pentru Tom e ceva ce ar putea și copywriterii să facă cu clienții (nu, nu-ți întreba clientul la primul call ce crede despre moarte sau copii).
Ca să-ți faci o idee despre ce e proiectul, nu te aștepta ca clientul să vină să-ți spună ca pe un script în ce constă afacerea.
Pune-i întrebări. Și alege câteva preliminarii, ca un minimum necesar.
De exemplu, am câteva întrebări la care, dacă clientul nu răspunde, eu nu colaborez cu el.
Dacă nu știe ce e un avatar sau n-are măcar o direcție pe aria asta, ar fi prea multă bătaie de cap pentru mine. Mai ales dacă este o nișă în care n-am lucrat până acum.
Dacă clientul nu vrea să accepte că există competiție, ar fi o persoană dificilă. Și n-aș vrea să lucrez cu el
Sau dacă nu-mi dă absolut nimic din care să fac research (să aibă un site sau materiale în drive), din nou e nu. Am avut un caz de genul, iar când ceream informații răspunsul era: ”Vezi ce fac și alții și scrie la fel”
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc