Acum câteva luni am mers cu trenul spre părinții mei și m-am întâlnit cu un elev de liceu foarte vorbăreț.
Timp de 40 de minute am aflat toată istoria vieții sale:
1. A fost alergat de un mafiot din Iași care-l amenința cu maceta
2. Are un plan de afaceri pentru un magazin online
3. A dormit sub un cap după ce a fugit de acasă cu bicicleta
4. Avea la el o carte scrisă de Trump și zicea că e cea mai bună carte citită ever
5. A furat mașina părinților și a băgat-o în șanț
Și lista poate continua.
Nu eu l-am întrebat lucrurile astea. Mi le-a zis de bună voie. Nici nu știu câte sunt 100% reale.
Dar cred că mulți clienți care lucrează pe copy ar avea de învățat de la băiatul ăsta.
40 de minute a aruncat cu povești una după alta, dintre care unele chiar erau interesante. Deja le puteam vedea scrise ca un email, sau un articol de blog.
Dacă clienții ar face același lucru, pentru un copywriter devine ușor să aleagă ce poveste merge dezvoltată într-un material, folosită pe site, sau chiar să fie tematica unei campanii întregi.
Am lucrat cu clienți care îmi trimiteau înregistrări audio cu diferite idei pe care le aveau, sau întâmplări prin care treceau, iar eu le foloseam în content.
Dar, am lucrat și cu clienți la care fie scoteai cu cleștele ceva din practica lor. Fie nu aveai acces la ei, iar atunci trebuia să te rezumi la ce ai, fără să vii neapărat un content mai personal.
E mai simplu să lucrezi cu un client care vine și îți spune despre cum a lucrat cu un client, ce s-a întâmplat într-o zi, cum a ajuns să lucreze în domeniu etc. Decât să scrii pentru un brand la care nu poți folosi mai nimic decât informații generale, găsite online.
Pot fi cazuri în care clientul nu știe ce e relevant pentru tine să afli (și am avut recent o situație de genul).
Și atunci poți da niște exemple, sau să-i spui să-ți povestească despre ce face zilnic pe consultanță sau în business, sau cum a fost la un event la care a participat. Și scoți tu de acolo ce consideri că merită folosit.
Știu că mulți deleagă partea de copy și nu prea mai vor să-și bată capul cu textele după.
Dar când vrei să mergi și pe content personal pentru că ești imaginea brandului, ajută să păstrezi legătura cu copywriterul și să-i dai genul ăsta de materiale.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc