Aseară m-am uitat la Red Eye, un thriller fain cu Cillian Murphy. Și e o fază genială la final.
Protagonista, Lisa, un people-pleaser la începutul filmului, vine la locul ei de muncă, un hotel în care tocmai a avut loc o explozie.
Două persoane cazate acolo vin către Lisa să se plângă de o angajată și de praful cauzat de explozie, care le poate provoca astm. Apoi insistă să o dea afară pe acea angajată.
Și protagonista le spune să completeze un raport să depună plângere.
”You want us to fill out a comment card?” întreabă șocat bărbatul.
”Yes, I do… and after you finish, you can go ahead and just shove it up your ass.”
Moral of the story?
Sunt clienți cu plângeri plauzibile.
Poate nu-i place cum ai scris un text, pentru că nu se regăsește în el. Nu pare ceva despre care ar vorbi. Are greșeli gramaticale grave, sau informații eronate.
Astea sunt plângeri de luat în calcul. Și dacă reușești să faci ceva să te revanșezi, ar ajuta. Mai ales dacă vorbim de un client cu care te înțelegi și îți place să lucrezi.
Dar există și celălalt tip de clienți care au plângeri… cum au fost cei din film. În hotel are loc o explozie și ei se plâng că vor face astm de la praf.
Dacă plângerea e stupidă, n-are sens sau clientul pur și simplu spune ”nu-mi place” fără niciun fel de explicație oricât ai trage de el… well, poți să te inspiri din abordarea Lisei.
De exemplu:
Încerci să ”reînvii” o listă de emailuri moartă, aduci reply-uri, crești engagementul ușor-ușor, dar clientul se plânge că nu-i place unde ai pus o virgulă și că emailul nu are chenar frumos.
Sau scrii un text dintr-un video creat de client, iar el spune ulterior că n-ar zice niciodată asta și vrea alt text 😅
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc