Când ceva sună prea frumos ca să fie real

Weekendul ăsta am găsit un test prin care poți vedea cât de bine distingi video-urile și imaginile AI de cele reale, ca să identifici fake-urile și să nu te lași păcălit de informații înșelătoare. 

 

Îl găsești aici dacă vrei să încerci. 

 

După ce am răspuns la întrebări, am primit și argumente de ce e corectă sau greșită varianta aleasă de mine.  

 

Iar, la majoritatea video-urilor, au adăugat un indiciu atât de bun nu doar pentru identificarea fake-urilor cu AI, ci și ca sfat general de copywriting: 

 

”Dacă sună prea bine ca să fie adevărat, probabil că nu este.” 

 

1. Dacă o promisiune sună prea bine ca să fie adevărată, probabil nu ai toate detaliile necesare. 

 

Sau mai sunt ”mici detalii” omise. 

 

De exemplu, de cele mai multe ori, la cursurile ce-ți promit bani se vorbește de sume încasate. Nu de profit.  

 

Și crede-mă că uneori poate fi o diferență uriașă dintre cele două. Cunosc cazuri în care un antreprenor, în luna cu cele mai multe încasări, a ieșit cu muuult pe minus după ce și-a achitat cele necesare. 

 

2. Dacă un client îți propune o înțelegere suspect de bună, n-ar strica să faci puțin research pe cont propriu ca să cunoști mai bine afacerea. 

 

Și să nu fii pe cale să pățești ceva similar cu asta. 

 

3. Dacă tu îți citești textul și ți se pare că sună mult prea bine ca să fie real, n-ar strica să mai temperezi puțin din promisiune. 

 

Sau să vii cu mai multe dovezi raționale să o susții. 

 

Poate că afirmația de mai sus te încurajează să fii mai sceptic, pesimist și să nu mai acorzi așa multă încredere în tot ce vezi și auzi online. 

 

Dar mai bine să fii sceptic și pesimist, ca să verifici niște lucruri înainte să decizi ceva, decât să ajungi mai târziu să-ți dai seama că ”ai trăit în minciună”. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *