Dimineață am găsit pe Reddit următoarea întrebare:
Ce elemente fac o pagină de vânzare să aibă succes?
În postare mai erau deja menționate emotional triggering, ofertă simplă, storytelling, stil conversațional etc.
O întrebare foarte similară cu asta am primit și într-unul dintre apelurile de vânzare pe care le-am avut în primele luni ca freelancer, unde antreprenoarea a zis spontan:
Care-i singurului lucru care face o pagină de vânzare să vândă?
Efectiv m-am blocat.
Mă uitam la ecran și nu știam ce răspuns se așteaptă să-i dau… pentru că nu este un singur lucru care face toate paginile să bubuie de vânzări.
Poate se aștepta să răspund că titlul vinde. Ceea ce nu-i adevărat — doar te convinge să te oprești și să citești mai departe.
Poate voia să spun despre caracteristici și beneficii. Ceea ce, din nou, nu-i chiar așa.
Poate dovezi, diferențiator, ofertă, testimoniale sau oricare altă secțiune dintr-o pagină.
Oricare ar fi fost răspunsul pe care-l voia, n-ar fi foarte aproape de adevăr.
Din ce am observat în toate paginile pe care le-am scris (n-am păstrat evidența în 3+ ani, dar doar anul trecut am scris mai mult de 15), nu există un răspuns bătut în cuie, fără context.
Toate secțiunile ajută în felul lor.
Nu există acel magic bullet care hipnotizează oamenii să scoată cardul și să ți-l dea cadou.
În schimb, sunt niște lucruri de care țin cont când mă apuc de un astfel de proiect:
1. Înțeleg de unde vin oamenii.
Ce aud, ce văd, ce cred, ce nevoi au și ce își doresc – în funcție de astea decid ce secțiuni includ în pagină.
De asta, de cele mai multe ori, o pagină de vânzare pe care o scriu pentru un produs nu seamănă cu altele. N-au un template în spate, ci mesajul îl gândesc în funcție de avatarul cu care discut.
2. Cât de multe trebuie să știe înainte să cumpere.
O greșeală pe care am văzut-o des aici e că paginile sunt pline de prea mult content, care nu-și are rostul.
E ok să dai o mostră din produs.
E ok să incluzi un content foarte interesant despre topic.
Dar nu m-aș băga în explicații și teorie despre nișă, pe care avatarul deja le cunoaște, sau sună ca și cum le-ai extrage din dicționar.
De exemplu, citisem o pagină a unei cărți despre nutriția în diabet, care intra în explicații și teorii despre boală.
Avatarul care cumpără o astfel de carte cam știe lucrurile astea, nu e nevoie să le mai adaugi (dacă intri pe grupuri din domeniu, ai fi surprins cât de bine își cunosc boala chiar și cei proaspăt diagnosticați).
3. Ajută dacă produsul rezolvă o problemă specifică.
O carte despre cum să-ți ții glicemia sub control în diabet rezolvă o problemă mai specifică decât alta despre nutriție în general.
De obicei aici n-ai prea multă putere de decizie, dacă nu ești implicat în crearea produsului. Dar filtrul ăsta te poate ajuta să-ți faci o idee despre cum ar performa produsul și dacă vrei să te implici în proiect.
Concluzia? Nu e atât de simplu să spui ce face o pagină de vânzare să meargă bine.
Deși tuturor ne-ar plăcea să fie un răspuns care să le rezolve pe toate, noi vindem către oameni.
Și nu există un singur lucru care să prindă la toată lumea (probabil ciocolata, dar și acolo am dubii).
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc