”Atâta complicătură, de ce?”

”Să știi că n-am primit niciun email de la tine,” mi-a spus cineva ieri seară.  

 

Luând în calcul că am tot lucrat cu mai multe softuri de email, se mai pot întâmpla probleme tehnice.  

 

Așa că fac o scurtă verificare în soft să văd ce s-a întâmplat de nu a reușit să se aboneze. Iar softul mi-a arătat că persoana nu și-a confirmat adresa de email.  

 

După ce i-am explicat care e situația, a venit următoarea întrebare: 

 

”Pfff… atâta complicătură, de ce?” 

 

Well, depinde din perspectiva cui e complicătură :))  

 

Recunosc că procesul de abonare și welcome sequence-ul meu nu sunt cele mai simple moduri de a aduna cât mai multe contacte în listă. 

 

Dar asta e și ideea, nu mă interesează să am cât mai multe adrese de email.  

 

Ci vreau să am oameni în listă cu care interacționez și care deschid emailurile. Nu care se abonează cu o adresă pe care o verifică o dată pe an. 

 

Mi-e mai simplu să creez o astfel de listă din start, să calific oamenii de la bun început, decât să curăț ulterior lista. 

 

Iar faza cu confirmarea adresei este o bună practică pentru majoritatea persoanelor care fac email marketing.  

 

Sunt mici excepții în care n-aș folosi asta, dar în cele mai multe cazuri, dacă îți faci o listă de emailuri în mod organic, e o bună practică. 

 

Eviți să ai adrese scrise greșit, adrese fake, sau adrese la care oamenii nu s-au mai conectat demult și nici nu mai știu parola. 

 

Un proces mai simplu de abonare poate aduce mai multe adrese, dar trebuie să fii mai atent să cureți lista când și când. Altfel plătești degeaba pentru niște contacte nefolosibile. 

 

Un proces mai complicat de abonare curăță lista de la sine. Și califică din start persoanele. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *