Când denigrezi pe nedrept alte servicii competitive

În februarie am avut un email despre o persoană pe social media, ce i-a spus clientului prietenului meu să nu se mai axeze pe promovare pe Google Ads, pentru că acolo găsești oameni pregătiți să cumpere. 

 

Dacă nu erai abonat atunci, găsești emailul aici. 

 

Pe scurt: 

 

Persoana respectivă (care de fapt e ”agenție de marketing”), în call cu clientul, i-a spus că pe social media are șansa să convingă omul să cumpere.  

 

Și publicul e mai larg decât cel de pe Google, unde stau doar oamenii care vor să cumpere. 

 

Abia ieri, 6 luni mai târziu, am aflat și de ce a dat sfatul ăsta. 

 

Nimeni din agenția lor nu știa să facă reclame nici pe Google, nici pe Facebook 🤷 

 

Înainte să pornească reclamele plătite, Constantin a trebuit să le explice de mai multe ori cum funcționează campaniile, ce materiale are nevoie și în câte variante.  

 

Și e în regulă să nu știi mai multe canale de promovare.  

 

Nu trebuie să fii un one-man show care le face și le știe pe toate. Personal, nici nu cred că e sustenabil să faci asta în timp. 

 

DAR, dacă nu știi cum funcționează un canal și cât de mult ajută într-o strategie, apăi nu mai spune că nu e bun canalul.  

 

Faci ca vulpea care n-ajunge la struguri și spune că sunt acri. 

 

Nu mai spune clientului să nu se promoveze pe principalul canal care înainte aducea rezultate afacerii respective. 

 

Și nu mai ridica în slăvi și exagera serviciul tău în detrimentul altora, doar ca să obții o vânzare. 

 

E ca și cum eu aș spune clienților să renunțe la toate celelalte canale, să facem doar email marketing că fix ăsta rupe.  

 

Nu-i adevărat. E un canal bun, merge bine pentru promovare, dar nu e The Golden Snitch din Harry Potter pentru toate problemele din business.  

 

E mai simplu să vinzi când întorci pe cineva împotriva altor soluții din piață. Și uneori poate funcționa asta, dacă chiar restul opțiunilor sunt de slabă calitate. 

 

Dar când tu te poziționezi ca agenție și spui astfel de lucruri, doar pentru că nu oferi un serviciu de marketing căutat și eficient, asta zice multe despre credibilitate. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *