Alte abilități pe lângă copywriting

Citeam aseară pe Reddit o postare a unui copywriter, care voia să știe ce alte skill-uri îl pot ajuta în domeniu. 

 

Printre răspunsuri au fost: 

 

1. Content strategy și SEO 

 

Ambele pot fi utile.  

 

Contentul și copy-ul se leagă mult între ele, iar dacă faci și articole de blog, ajută să știi puțin SEO să optimizezi conținutul.  

 

Mai ales dacă ai mai multe proiecte mici, ce nu-și permit să lucreze separat cu cineva pe fiecare arie. 

 

2. Figma pentru pagini de vânzare și o mai bună comunicare cu echipa de design 

 

(pun pariu că asta a fost scrisă de un designer) 

 

Ăăăăă… anul ăsta am făcut cam câte o pagină de vânzare pe lună.  

 

Per total am lucrat cu vreo 10 designeri pe proiecte. Și doar unul singur mi-a cerut să învăț Figma, ca să-i las acolo indicațiile, în loc de Google Drive. 

 

Oricum nu a ajutat foarte mult – tot a fost nevoie de un call să-i explic aceleași lucruri scrise în comments :))  

 

Personal, dacă mi-aș propune să învăț ceva skill nou în domeniu, nu m-aș băga pe asta decât dacă vreau să învăț web design. Ceea ce poate fi o abilitate utilă pe lângă copy. 

 

3. Strategie de marketing 

 

Din experiența mea, asta mi s-a părut cel mai util lucru de înțeles.  

 

E nevoie pe email marketing, pe lansări, pe diferite funneluri și cam pe orice text de copy scris de tine.  

 

Fără o strategie în spate, e greu să decizi cu ce începi un mesaj, sau cum să-l personalizezi în funcție de etapele prin care a trecut audiența.  

 

Plus că te ajută să fii mai organizat, fiindcă știi cam de la început ce texte ai de livrat. Mulți clienți nu știu să-ți ceară asta și se bazează pe tine să le propui un număr de emailuri per campanie, texte de reclame de testat sau câte postări să facă. 

 

Dacă ar fi să mă întorc în 2021 să-mi dau un sfat, ar fi să studiez mai devreme aria asta. 

 

Și, pe lângă răspunsurile date la acea postare pe Reddit, aș mai adăuga un lucru: 

 

Alege un skill care-ți aduce un venit stabil și altul care-ți permite să iei proiecte mai scurte, dar cu câștiguri mai mari. 

 

De exemplu, principalul serviciu pe care îl ofer și care-mi aduce lunar bani e email copy & marketing. Iar de anul ăsta m-am ocupat mai mult și de pagini de vânzare. 

 

Pe lângă asta, fac strategie și setările tehnice.  

 

Practic, dacă cineva vine și-mi spune că are de făcut un webinar sau o lansare de carte, pot să-i ofer un serviciu complet.  

 

Dacă ai în plan să mai adaugi alte servicii, o să te ajute filtrul ăsta.  

 

Și, ca să-ți fie mai ușor să alegi ce să înveți, gândește-te la ce ți-au cerut clienții în plus în ultimul timp – de preferat ceva ce te și atrage să faci. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *