Dimineața asta am citit un articol de pe Medium despre lead magnets.
Mai precis, de ce autorul nu le recomandă.
Pe scurt, a menționat că nu a adus oamenii pe care îi voia. Descărcau materialul, apoi nu mai erau engaged.
A dat și exemple de open rates pentru o listă de 10k de contacte. Și cifrele pe care le avea de la persoane venite din lead magnets.
Apoi menționează că în loc să promoveze un lead magnet, a mers pe promovarea newsletterelor în sine.
Poți citi aici articolul, are niște idei interesante.
Deși nici eu nu folosesc un lead magnet propriu zis, n-aș zice că nu le recomand.
Din contră, pe unele proiecte și nișe chiar merg bine.
Pe o listă de aproape 90k de contacte unde fac email marketing, nișa cursuri online, majoritatea oamenilor au venit din lead magnets (webinarii, ebooks, minicursuri etc.)
Oamenii care vin din lead magnets sunt engaged. Secvențele prin care trec de când se abonează au open rates undeva la 50-60%.
Și open rate-ul mediu la toată lista e undeva la 19-21% pt 90k de contacte.
Am luat și proiecte unde lead magnets au adus oameni engaged la început. Iar ulterior nu erau interesați.
Aici mostly a fost vina promovării inițiale alese de client, pentru că mergea pe mesaje ”get rich quick” și promisiuni bombastice.
Iar cu timpul, oamenii din listă vedeau că ”quick” durează cam mult și nu mai erau interesați.
Da, lead magnets pot avea niște dezavantaje:
1. Atragi oameni care vor doar gratis
2. Atragi persoane care doar testează apele, să vadă cum e domeniul. De obicei persoanele astea renunță destul de rapid și nu mai sunt interesate
3. Unii le descarcă sau se înscriu și nu parcurg ce primesc
4. Dacă nu-l gândești bine, posibil să nu atragi audiența pe care o vrei
5. Astăzi oricine poate face un lead magnet cu ChatGPT. Deci dacă vrei un material chiar bun, trebuie să te chinui puțin mai mult
6. De multe ori clientul nu vrea să califice oamenii care vin din lead magnets, deoarece a plătit pt acel click din reclame.
Însă… orice metodă de promovare are dezavantaje.
De asta e mai bine să testezi să vezi dacă merge sau nu.
Posibil la tine să meargă bine. Sau să aducă oamenii nepotriviți. N-ai de unde ști până nu încerci.
Cum a zis și autorul din articol, la el nu au mers. În cazul unui client de-al meu, sunt principalele surse care cresc lista și aduc clienți. Iar pe alt proiect în care am lucrat n-a mers, dar mai mult din cauza promovării.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc