Ieri am găsit un brand online, care se ocupă de exerciții fitness pentru mobilitate.
Am ajuns la vârsta la care încep să-mi fac griji de postură și dureri de genunchi, lucruri pe care până acum le-am cam ignorat :))
M-am abonat la lista de emails și brandul oferea ca lead magnet un antrenament dintr-un program plătit.
Am parcurs antrenamentul și mi-a lăsat o impresie bună. Așa că m-am uitat mai departe și pe pagina programului.
Sună bine. Nu știu cine se ocupă de copy la el, dar face o treabă bună. Încă mai vreau să cântăresc decizia dacă să mă înscriu în program sau nu.
15 min mai târziu, după ce am ieșit de pe pagină, am primit un email de retargetare cu FAQs.
Oh, I see what you did there. Bonus points for marketing, îmi zic în mintea mea.
Deschid emailul și mă aștept la mesajul clasic: Hey, ai vizitat pagina programului X. Ai întrebări, ai nevoie de ajutor? Aici e linkul.
Maxim 200 de cuvinte – direct sale. Link către program.
Dar nu.
Mi-a trimis un email de checks with word count 2595 de cuvinte.
Și l-am citit cap-coadă de două ori.
Jos pălăria pentru copy, emailul mi s-a părut foarte fain și l-am salvat la favorite.
Ce a făcut diferit autorul:
1. Mi-a zis din start de ce am primit emailul – o bună practică dacă vrei să retargetezi oameni prin email marketing.
2. Super chill și relaxat limbajul.
N-am simțit că e un email de vânzare, care încearcă din greu să-mi vândă. Ci chiar voia să mă ajute să decid dacă programul e pentru mine sau nu.
Pe alocuri, când era un topic mai serios, venea și detensiona cu vreo glumă, ca și cum știa ce va gândi cititorul în acel punct.
Un lucru finuț, dar care a ajutat la experiență.
3. Întrebările din FAQs chiar sunau reale și erau aranjate într-un flux logic.
Topicurile se legau frumos între ele. Suna natural, nu erau întrebări aruncate anapoda într-un text.
4. A oferit o alternativă dacă nu cumpăr.
Pe lângă link-ul către program, a adăugat un link către alte ghiduri, video-uri și materiale online pe care le are.
Asta îmi arată că cel ce a făcut emailul CHIAR înțelege că oamenii nu văd un singur email și PAM cumpără că așa-i zici tu.
Se poate întâmpla și asta.
Dar sunt persoane care au nevoie de mai mult ca să se convingă. E o chestie pe care inclusiv clienții ce apelează la copy parcă o acceptă greu, dar asta-i realitatea. Nu ține doar de mesaj să convingă pe loc.
Opțiunea asta poate ajuta.
5. N-a minimizat efortul pe care trebuie să-l depună clientul în program, ca să câștige o vânzare.
Dacă zicea că antrenamentul e simplu și oricine poate să-l facă, închideam emailul pentru că era o minciună.
Eu fac fitness din clasa a șaptea și personal am considerat antrenamentul demo relativ dificil.
A recunoscut asta în email, că nu va fi ușor. Pentru asta mi-a câștigat respectul.
Pe lângă beneficii, obiecții și infos importante despre program, la final mi-a plăcut că a pus și o scurtă istorie a programului, într-un paragraf emoționant.
E un email lung de 2500+ de cuvinte? Unii ar spune că da. Eu una n-am simțit că e un text lung și asta contează.
M-a făcut să iubesc brandul respectiv? Da.
M-a convins să-i urmăresc mai departe? Da.
M-a convins să cumpăr? În curând, cel mai probabil, da.
Toate astea cu un text bine gândit, care a pus mai presus experiența cititorului, un limbaj uman și sincer decât numărul de cuvinte.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc