Idee de 22 de premii venită într-un taxi

Weekendul ăsta m-am uitat la Collateral (un film fain cu Tom Cruise). 

 

Fără spoilere și pe scurt, e vorba despre un taximetrist care are drept client un criminal și e forțat să-l ducă în diferite locații unde cel din urmă trebuie să scape de niște persoane. 

 

După ce m-am uitat la film, am căutat mai multe infos despre cum s-a ajuns la ideea asta. 

 

Screenwriterul avea 17 ani.  

 

Luase un taxi spre casă de la aeroport, iar în timpul cursei s-a gândit cum ar fi dacă un criminal maniac ar lua un taxi. Iar șoferul ar vorbi cu el precum cu orice client. 

 

În timpul facultății a scris scriptul și l-a tot retușat până la forma finală. 

 

O simplă cursă de taxi a dus la un film ce a câștigat 22 de premii când a apărut. 

 

Asta arată că nu e nevoie de nu știu ce hack-uri ca să ”activezi creativitatea din tine”. 

 

E de ajuns să fii atent la ce se întâmplă în jurul tău și să vii cu ceva puțin diferit. 

 

Creativitatea nu înseamnă să reinventezi roata și să faci ceva 100% nou.  

 

Ci să găsești idei obișnuite din viață, întâmplări sau împrejurările în care te afli și să vii cu ceva puțin ieșit din comun. 

 

Cum e în cazul filmului: un șofer de taxi care, în loc să conducă un pasager obișnuit, are norocul să dea de un criminal. 

 

Sau: în Red Eye cu Cillian Murphy, o tipă ia zborul spre casă, dar un asasin o caută și o amenință că-i omoară tatăl dacă nu-l ajută cu ce are el nevoie. 

 

Sau: în King’s Speech, un rege are trac de vorbit în public și are nevoie de un coach să-l ajute cu dicția, ca să țină un discurs. 

 

Lucruri obișnuite, la care au adăugat ceva diferit. 

 

Asta se aplică și în marketing.  

 

Când cauți idei noi de testat, nu-i nevoie să inventezi ceva de la zero, să-ți bați capul să vii cu ceva complet nou.  

 

Mai ales că acum e relativ greu să vii cu ceva ce nu s-a mai făcut. 

 

Dar poți lua ceva existent, modifici pe alocuri ca să aduci ceva diferit și voila, poate ieși ceva creativ și diferit, fără să o dai în ridicol, cântece enervante care te zgârie pe creier, concepte de video în care cel care vorbește mănâncă în același timp, sau bagă versuri d-alea dă jale și ghinioane la dușmani. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *