Weekendul ăsta m-am uitat la Collateral (un film fain cu Tom Cruise).
Fără spoilere și pe scurt, e vorba despre un taximetrist care are drept client un criminal și e forțat să-l ducă în diferite locații unde cel din urmă trebuie să scape de niște persoane.
După ce m-am uitat la film, am căutat mai multe infos despre cum s-a ajuns la ideea asta.
Screenwriterul avea 17 ani.
Luase un taxi spre casă de la aeroport, iar în timpul cursei s-a gândit cum ar fi dacă un criminal maniac ar lua un taxi. Iar șoferul ar vorbi cu el precum cu orice client.
În timpul facultății a scris scriptul și l-a tot retușat până la forma finală.
O simplă cursă de taxi a dus la un film ce a câștigat 22 de premii când a apărut.
Asta arată că nu e nevoie de nu știu ce hack-uri ca să ”activezi creativitatea din tine”.
E de ajuns să fii atent la ce se întâmplă în jurul tău și să vii cu ceva puțin diferit.
Creativitatea nu înseamnă să reinventezi roata și să faci ceva 100% nou.
Ci să găsești idei obișnuite din viață, întâmplări sau împrejurările în care te afli și să vii cu ceva puțin ieșit din comun.
Cum e în cazul filmului: un șofer de taxi care, în loc să conducă un pasager obișnuit, are norocul să dea de un criminal.
Sau: în Red Eye cu Cillian Murphy, o tipă ia zborul spre casă, dar un asasin o caută și o amenință că-i omoară tatăl dacă nu-l ajută cu ce are el nevoie.
Sau: în King’s Speech, un rege are trac de vorbit în public și are nevoie de un coach să-l ajute cu dicția, ca să țină un discurs.
Lucruri obișnuite, la care au adăugat ceva diferit.
Asta se aplică și în marketing.
Când cauți idei noi de testat, nu-i nevoie să inventezi ceva de la zero, să-ți bați capul să vii cu ceva complet nou.
Mai ales că acum e relativ greu să vii cu ceva ce nu s-a mai făcut.
Dar poți lua ceva existent, modifici pe alocuri ca să aduci ceva diferit și voila, poate ieși ceva creativ și diferit, fără să o dai în ridicol, cântece enervante care te zgârie pe creier, concepte de video în care cel care vorbește mănâncă în același timp, sau bagă versuri d-alea dă jale și ghinioane la dușmani.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc