4 metode prin care îți poți face portofoliul de copywriter

4 metode prin care îți poți face portofoliul de copywriter când ești la început:

1. Faci un set de texte pentru serviciile pe care vrei să le oferi, pentru branduri care îți plac.

Spre deosebire de alte ramuri de marketing, unde se pune accent pe cifre/study cases cu alți clienți…

La copywriting contează mult să-i placă clientului cum scrii.

Așa că, poți alege niște branduri care îți plac. Și să scrii niște exemple de texte pentru ei.

Apoi le pui în portofoliu ca exemplu.

Saaaaau…

Poți să trimiți brandului respectiv textele scrise de tine.

Iar dacă le plac, te poți alege cu o colaborare.

Dacă lucrează deja cu cineva, măcar ai niște texte de pus în portofoliu.

Așa am făcut cu o clinică optometrică din Iași. Le-am trimis un articol de blog scris de mine și le-a plăcut.

Am lucrat cu ei 3 luni pe partea de content, timp în care am făcut 67 de articole de blog.

2. Networking cu alți freelanceri/marketeri/antreprenori mici

Let me tell you a secret Nu tuturor marketerilor le place să scrie.

Sau nu au timp să facă asta.

De aceea, ar fi mai mult decât fericiți să aibă pe cineva la care să delege partea asta.

Tu faci textele pentru el, iar el îți dă feedback.

Așa îți faci portofoliul și câștigi și o sumă de bani, în funcție de cum te înțelegi cu marketerul.

Aici încearcă să faci o impresie bună de la primele texte.

Dacă îi place cum scrii, te va recomanda mai departe și vei mai avea materiale de adăugat în portofoliu, dar și clienți.

Prin metoda asta am reușit să am constant de lucru atât pe content (când ofeream serviciile astea), cât și pe copy.

Dacă am o perioadă mai liberă și vreau ceva extra de lucru, câteva mesaje pot rezolva asta.

3. Faci un curs de copywriting

Printre primele mele texte din portofoliu era și un sales page, pe care l-am făcut în Elite Copywriter.

Pagina ieșise bine și am avut feedback super ok pe ea în curs.

Așa că am adăugat-o + screenshots din feedback-urile de la mentorii din curs.

Te poți înscrie la un curs de copy care are și partea de practică.

Iar acolo vei scrie mai multe tipuri de texte, care merg adăugate în portofoliu.

4. Scrii pentru tine

Asta înseamnă articole de blog pentru site-ul tău sau un proiect personal.

Postări social media. Articole de Medium.

Orice metodă vrei, atâta timp cât ai niște texte ca exemplu.

După ce ai textele făcute, rămâne să alegi sub ce formă vrei să fie portofoliul.

Personal prefer Google Docs – e mai simplu să începi. Dar am mai văzut și site-uri cu portofoliu.

Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro 

Dar înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:

1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.

2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.

3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *